تعداد مردان اصفهان ۷۰ هزار نفر بیشتر از زنان است

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت است که دو میلیون و ۵۹۹ هزار و ۴۷۷ نفر از این شهروندان مرد و دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۳ نفر زن هستند.

حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بالای ۶۰ سال استان اصفهان ۳۶۱ هزار و ۲۵۸ نفر بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۹ هزار و ۸۱۲ نفر مرد و ۱۸۱ هزار و ۴۴۶ نفر زن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۶ نفر از شهروندان استان اصفهان کمتر از ۱۵ سال سن دارند، افزود: از این تعداد ۵۶۶ هزار و ۶۳ نفر پسر و ۵۳۷ هزار و ۴۸۳ نفر دختر هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۴ نفر از شهروندان استان اصفهان دارای سن ۱۵ تا ۲۹ سال هستند، ادامه داد: ۶۰۸ هزار و ۴۶۴ نفر از این افراد مرد و ۵۹۹ هزار و ۳۹۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۶۴ ساله‌ها بیشترین بازه جمعیتی در استان اصفهان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۹۲ نفر از جمعیت استان اصفهان در این بازه سنی قرار دارند که یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۳۸ نفر از آنها مرد و یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۵۶ نفر نیز زن هستند.

غفرانی کجانی تصریح کرد: در مجموع باید گفت که استان اصفهان دارای پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت است که دو میلیون و ۵۹۹ هزار و ۴۷۷ نفر از این شهروندان مرد و دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۳ نفر زن هستند.

کد خبر 350813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.