بلاتکلیفی زمین های شمال نجف آباد

نجف آباد- با اجرای نخستین مرحله از حکم مربوط به خلع ید بخش هایی از زمین های شمال نجف آباد، نزدیک به نیمی از اراضی ورزشی آموزش و پرورش شهرستان در این محدوده از دسترس خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، داستان به چند سال قبل از انقلاب و طرح یک ادعا در خصوص مالکیت بخش هایی از زمین های ملی شمال نجف آباد باز می گردد. در آن زمان، شخصی با استناد به یک لاشه سند ادعاهایی را در این خصوص مطرح کرد، اما با اعلام نظر مراجع ذی صلاح قانونی در خصوص موات و ملی بودن زمین ها، شکایت وی به جایی نرسیده بود.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی که سابقه سال های قضاوت را پیش از ورود به بهارستان دارد، به ایمنا می گوید: بعد از سال ۸۶ و با خرید زمین ها توسط یک شخص و شرکت وابسته به وی، شاهد اتفاقات تازه و عجیبی در این خصوص بودیم.

وی از صحبت های متعدد خود با افراد مطلع در این پرونده این گونه می گوید: پرونده تشکیل شده در خصوص این زمین ها که حاوی اسناد معتبری در خصوص ملی بودن اراضی است، چند سال پیش به طور مشکوکی در یکی از ادارات مربوطه مفقود شده بود و پس از اینکه مجدد پیدا شد در سال های اخیر، شاهد اعمال برخی تغییرات در پرونده هستیم.

مشکل ۱۱۰ هزار متر مربعی

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: اخیرا حکم نهایی در خصوص خلع ید نزدیک به ۱۱۰ هزار متر مربع از زمین های شمال نجف آباد به ارزش حداقل یکصد و ۱۰ میلیارد تومان صادر شده که این موضوع چندین ارگان دولتی و زمین های نظامی این محدوده را درگیر خواهد کرد.

وی اظهار می کند: بخش هایی از فضای سبز نزدیک پارک کوهستان، درصدی از زمین های ورزشی مجاور که در مدیریت آموزش و پرورش قرار دارد و قسمتی از جاده کمربندی شمال شهر و حریم نزدیک آن به همراه قسمت قابل توجهی از اراضی نظامی شمال شهر شامل مجتمع مسکونی پرسنل لشکر هشت نجف، مقبره شهدای گمنام و حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) در این محدوده قرار دارد.

رسمیت زمین های لشکر زرهی ۸ نجف اشرف

سیف الله رشید زاده فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف معتقد است: تمامی زمین های متعلق به لشکر، از سال های قبل دارای سند رسمی و معتبر هستند و تاکنون نیز شخص یا مجموعه ای در این خصوص شکایتی را بر علیه ما تنظیم نکرده است.

وی تصریح می کند: نجف آباد که از اصلی ترین قطب های ورزش استان و حتی کشور محسوب می شود، از نظر سرانه فضاهای ورزشی در یکی از رده های آخر استان قرار گرفته است. این شهر تا پیش از این درگیر مشکلات متعددی مرتبط با ادعاهای مطرح شده در خصوص اراضی موقوفه ملا عبدالرحیم در جنوب نجف آباد بوده و به نظر می رسد باید منتظر بروز مشکلات مشابهی در شمال آن نیز در آینده باشیم.

صدور حکم بر اساس مستندات

محمد رضا توکلی، دادستان نجف آباد با اشاره به نحوه صدور حکم برای این پرونده می گوید: حکم خلع ید بر اساس مستندات موجود صادر شده و پیگیری پرونده در حال حاضر از حیطه اختیارات و توان دادگستری شهرستان نجف آباد خارج است.

وی ادامه می دهد: البته به عنوان دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال، طی نامه ای به دادگاه تجدید نظر این پرونده، موارد مطرح شده در خصوص ادعای ملی بودن این زمین ها را اعلام کرده ایم و در حال حاضر منتظر اعلام نظر مسئولان مربوطه هستیم.

توکلی خاطرنشان کرد: دادگستری شهرستان در حد وظایف و اختیارات خود پیگیری های لازم در مورد این پرونده را انجام می دهد.

احتمال تغییر رای

ابوترابی صدور سند معتبر برای زمین های نظامی و اسناد معارض به عنوان نقاط مبهم و سوال برانگیز پرونده عنوان می کند و می گوید: در حال حاضر پیگیر اعمال ماده ۴۷۷ در این خصوص هستیم تا بر طبق آن شخص رییس قوه قضاییه یک بار دیگر پرونده را با دقت بیشتری بررسی کند که این روند احتمالا طولانی خواهد بود.

وی تصریح می کند: در حال حاضر بخشی از این زمین ها با استفاده از بلوک های سیمانی بزرگ جدا سازی شده و در قسمتی از زمین ها نیز کانکس و تانکر آب جهت شروع فعالیت عمرانی استقرار پیدا کرده است.

کد خبر 350608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.