۵۱ شهید در حمله به اتوبوس دانش آموزان در یمن

شمار شهدای حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در صعده به ۵۱ تن افزایش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این حملات، ۷۹ نفر هم زخمی شده اند. سازمان صلیب سرخ جهانی، این حمله را جنایتی هولناک توصیف کرد. دبیر کل سازمان ملل «تحقیقات مستقل و فوری درباره این حادثه» را خواستار شد. سوئد، بولیوی، هلند، پرو و لهستان برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت را برای بررسی تحولات صعده خواستار شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم حمله هوایی سعودی‌ها به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی را محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن محکومیت جنایت جدید ائتلاف سعودی -اماراتی در استان صعده یمن، از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست که مانع از استمرار این جنایات شوند.

وی تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه‌های جنگی داشته و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از عربستان و امارات، افزود: آنان شریک در این جنایات جنگی بوده و باید پاسخگو باشند.

وی از سازمان ملل و کشورهای اثرگذار خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز با هدف قرار دادن اتوبوس حامل دانش آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده، کودکان یمنی را به خاک و خون کشیدند.

کد خبر 350488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.