احتمال تخصیص یارانه به کالاهای اساسی

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از طرحی برای اعطای یارانه به اقلام اساسی خانوار خبر داد.

به گزارش ایمنا،  محمدمهدی مفتح در ادامه گفت که این طرح در حال تدوین است تا کالاهایی مانند گوشت، مرغ، روغن و برنج با یارانه به خانواده‌ها ارائه شود.

این نماینده مجلس در حالی خبر از تدوین چنین طرحی میدهد که شرایط اقتصادی به نحوی است که برخی از خانواده ها در تهیه مایحتاج اولیه خود مشکلاتی دارند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اولویت نمایندگان مجلس در طرح تخصیص یارانه به کالاهای اساسی با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و محروم است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌نویس طرح اختصاص یارانه به کالاهای اساسی تدوین شده و پس از نهایی شدن، در دستور کمیسیون برنامه و بودجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم با هدف عدالت در تخصیص یارانه به اقشار کم درآمد جامعه اجرایی شد. این درحالی است که حالا بعد از گذشت چند سال از اجرا، این طرح دیگر بازدهی لازم را ندارد. گرچه برخی از کارشناسان از ابتدا با این طرح مخالفت بودند.

در سال ۸۸ فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در این خصوص گفته بود:  «حذف یارانه‌ها از خشن‌ترین، ضد توسعه‌ای‌ترین و ضدعادلانه‌ترین گزینه‌های این بسته است.» 

کد خبر 350435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.