۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
سرباز قلم روزت مبارک

سوگند به قلم و درود بر آن که قلم به دست می‌گیرد و می‌نویسد؛ کسی که رسالتش نوشتن است و ابزارش قلم و به کمک این کلک گرانبها نقشی بی‌بدیل در آفرینش سخن و آگاهی رسانی دارد. کسی که امروز، به نامش سند خورده است: خبرنگار.

به گزارش ایمنا، ۱۷ مرداد ماه، روزی که در تقویم این سرزمین به نام سربازان اول صف رسانه، خبرنگاران، نام‌گذاری شده، برابر است با شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست طالبان، کسانی که نام این روز را با خون خود نوشته و پیامی ماندگار از خود بر جای گذاشتند: اصحاب رسانه، رسالتی سخت بر دوش دارند، رسالتی به دور از حُبّ و بغض و بر پایه صراحت و صداقتی که عدول از آن برابر است با خیانت به واژه مقدس خبرنگار و رسالت شفاف گرایانه رسانه؛ رسالتی که لازم است تا پای جان در راه آن ایستاد و برای انجامش جان‌فشانی کرد.

خبرنگار قلب تپنده تاریخ و زبان رسای جامعه است و قلمش شرح حالی است از گذشته و حال. می‌توان گفت خبرنگار امروز همان تاریخ نگار دیروز است که قصه‌های گذشته بر یک سرزمین را به رشته تحریر در آورده و برای آیندگان به یادگار می‌گذارد. وظیفه‌اش کشف حقیقت است و هراس نداشتن در راستای اشاعه آن و قلمش شمشیری است در راستای اصلاح جامعه بشری.

امروزه خبرنگاری شغلی دشوار و خطیرتر از گذشته به حساب می‌آید و خبرنگار وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد چرا که عصر امروز، عصر ارتباطات است و کهنگی و روزمرگی نمی‌تواند پاسخگوی انسان‌های فرهیخته امروزی باشد و از آنجایی که خبرنگار وظیفه اطلاع‌رسانی و انعکاس رخدادهای جامعه را برعهده دارد لازم است که علاوه بر داشتن دانش و جسارت از خلاقیت خود بهره گرفته و سرعت عمل و دقت را نیز چاشنی کار خود کند. 

با توجه به نقش اساسی خبرنگار که شاید حتی بتواند دگرگون کننده مسیر تاریخ باشد و با توجه به سختی راه این قلم به دستان پرتلاش که نامشان در میان لیست ۱۰ شغل سخت جهان جای دارد و میانگین عمرشان ده پانزده سال کمتر از سایرین، شایسته است به پاس زحمات بی دریغشان تبریکی نثار قلم واقعیت گرای‌شان شود. سرباز قلم به دست روزت مبارک

کد خبر 350369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرستش IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 1
    خیلی مفید بود