لزوم ارتباط با شرکت‌های خارجی به منظور رفع نیازها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تجهیزات این شرکت بومی سازی شده است، گفت: امیدواریم ۱۵ درصد باقی مانده هم بومی سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام سبحانی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته گری با بیان اینکه اصفهان با داشتن ظرفیت‌هایی از جمله ذوب آهن و فولاد مبارکه، پایتخت فولاد کشور است، اظهار کرد: با داشتن چنین ظرفیت‌هایی در اصفهان، برپایی بهترین و بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی فولاد در اصفهان بحق است.

وی با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از تولید ملی و توسعه ساخت داخلی و تجهیزات مهم است، ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها باید به سمتی حرکت کرد که صنعت فولاد از نظر رفع نیازهای خود صد درصد خودکفا شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به فعالیت واحدهای متعدد فولاد در سطح کشور، گفت: همه واحدهای فولاد که در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارند هدف واحدی را دنبال می‌کنند و آن هم بومی‌سازی در همه زمینه‌ها است.

سبحانی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه بزرگترین شرکت تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است. شرکت دانش‌بنیانی کاتالیزهای مورد نیاز فولاد را تولید می‌کند که در حال حاضر از خرید این مواد از خارج از کشور بی نیاز شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۸۵ درصد تجهیزات امروز ما بومی‌سازی شده است ابراز امیدواری کرد: تحت فشار تحریم‌ها بتوانیم ۱۵ درصد باقی‌مانده را هم بومی‌سازی کنیم.

وی گفت: جایی که می‌توان اطلاعات را جمع‌آوری کرد و دستاوردها و توانمندی‌های داخل را به عرصه نمایش گذاشت، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است و بی علت نیست اگر نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته‌گری در اصفهان سال به سال گسترده‌تر، تعداد غرفه‌ها بیشتر و تعداد افراد داخلی و خارجی که توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند هم بیشتر می‌شود.

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه با بیان اینکه یکی از کارهایی که در فضای کنونی باید انجام دهیم مشارکت با تولیدکنندگان خارجی است، تأکید کرد: ممکن است در بخش‌هایی دانش لازم را نداشته باشیم از این رو بهترین فرصت این است که با کشورهای خارجی ارتباط برقرار و تمام وابستگی‌هایمان را در داخل تولید  و از این طریق صنعت کشور را بی‌نیاز کنیم.

کد خبر 350307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.