۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کاهش مصرف شیر خشک در شهرضا

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه میزان مطلوب تعیین شده مصرف شیرخشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زیر هشت درصد است، گفت: شیر خشک در شهرستان شهرضا از شاخص مصرف ۲.۸ درصد برخوردار بوده که این جایگاه مطلوبی برای شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت‌الله موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذری ۱۰ تا ۱۶ مردادماه به عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر یک راه حل جهانی برای فراهم کردن فرصت‌های برابر در تغذیه، شروع عادات مفید زندگی برای تمام افراد، کاستن از موارد محرومیت ازتغذیه مناسب کودک و مادر به علت فقر و افزایش پوشش بهداشتی در جهت حمایت از نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه این شیوه تغذیه سلامت و رفاه و بقای زنان و کودکان در سراسر جهان را ارتقا می‌دهد، خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم در مورد ارتباط بین تغذیه با شیر مادر، تغذیه خوب و امنیت غذایی نوزادان و کاهش فقر، تثبیت تغذیه با شیر مادر به عنوان زیر بنای زندگی سالم، مشارکت افراد و سازمان‌ها برای تاثیر بیشتر در فرهنگ‌سازی در این زمینه و افزایش تغذیه با شیر مادر به عنوان بخشی از فرایند تغذیه خوب و استاندارد، از مهمترین اهداف فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی در این هفته است.

تغذیه انحصاری ۵۰ درصد نوزادان با شیر مادر

 رییس مرکز بهداشت شهرضا تأکید کرد: برای رسیدن به هدف تعیین شده مجمع جهانی بهداشت مبنی بر تغذیه انحصاری با شیر مادر به میزان حداقل ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ اقداماتی در همه کشورهای جهان از جمله کشور ایران آغاز شده است.

موسوی پیشگیری از همه انواع سوء تغذیه را از مهم ترین محورهای برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: سوء تغذیه به معنی کم وزنی و نیز اضافه وزن است که با بیماری‌های غیر مسری ارتباط دارد؛ همچنین تامین امنیت غذایی به ویژه در زمان بحران برای دسترسی همه مردم به غذا مورد توجه مجامع جهانی قرار می‌گیرد.

فقر، سوء تغذیه نوزادان را تشدید می‌کند

وی فقر را از عوامل مؤثر بر سوء تغذیه مادران و نوزادان برشمرد و افزود: تغذیه با شیر مادر به پیشگیری از همه انواع سوء تغذیه کمک و امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال را تامین می‌کند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه تعریف سازمان ملل از امنیت غذایی جامع و کامل است، اظهار کرد: وقتی مردم در همه اوقات، دسترسی فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی به غذای کافی و سالم و مقوی برای رفع نیازهای تغذیه‌ای خود جهت یک زندگی سالم و مولد دارند، می‌توان دعا کرد که عدالت غذایی در جامعه برای همه به ویژه مادران وکوکان وجود دارد.

شاخص مصرف شیر خشک شهرستان کمتر از میانگین استان

موسوی با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر در هزار روز نخست زندگی برای نوزدان بسیار مهم است، گفت: میزان مطلوب تعیین شده مصرف شیرخشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زیر هشت درصد بوده که شهرستان شهرضا دراین خصوص با برخورداری از شاخص مصرف ۲.۸ درصد، از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: شاخص مصرف شیرخشک در شهرستان شهرضا در سال ۹۵ برابر با ۴.۳ درصد بوده که به تفکیل در خانواده‌های شهری ۴.۱ درصد و در خانواده‌های روستایی ۶.۷ درصد بوده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا اضافه کرد: در سال ۹۶ شخص مصرف شرخشک در شهرستان ۲.۹ در خانواده‌های شهری، ۲.۰۹ درصد در خانواده‌های روستایی و ۲.۸ درصد در کل شهرستان بوده است.

کد خبر 350254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.