اگر شرایط خوب پیش رود صاحب مقام می‌شویم

ملی‌پوش شنای اصفهان گفت: جاکارتا اولین حضورم در بازی‌های آسیایی است و با توجه به اینکه تمریناتم را خیلی دیر شروع کردم فکر نمی‌کنم بتوانم به مرحله فینال برسم.

علیرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حضورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا به‌عنوان نماینده اصفهان، اظهار کرد: مسابقات شنای بازی‌های آسیایی جاکارتا به صورت تیمی و انفرادی برگزار می‌شود که در بخش انفرادی در دو ماده ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر کرال سینه شرکت می‌کنم و در بخش تیمی هم در ماده‌های چهار در ۱۰۰ متر کرال سینه آزاد و چهار در ۱۰۰ متر مختلط به آب می‌زنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مسابقات آسیایی داخل سالن ترکمنستان شرکت کردم اما جاکارتا اولین تجربه من در بازی‌های آسیایی است، ادامه داد: از شش سالگی شنا می‌کنم و از سال گذشته به عضویت تیم ملی شنا درآمدم، اردیبهشت ماه سال گذشته به همراه تیم ملی در مسابقات آسیایی میانه در ترکمنستان شرکت کردم که در بخش تیمی اول و در بخش انفرادی دو مقام سومی به دست آوردم. تیم ملی شنای ایران تا الان موفق به کسب مدال بازی‌های آسیایی نشده، البته در دوره‌ای بر سکوی چهارمی ایستاده است.

یاوری گفت: اوایل تیرماه در تستی که برگزار شد من هم به تیم ملی شنا اضافه شدم و حضورم در بازی‌های آسیایی جاکارتا قطعی شد اما به دلیل اینکه تمرینات تیم ملی و اردوهای تدارکاتی برون مرزی با امتحان کنکور همزمان بود نتوانستم به‌ همراه تیم ملی در اردوها و تمرینات شرکت کنم و تمریناتم را در اصفهان زیر نظر گامر دیلانچیان انجام می‌دادم.

ملی‌پوش شنای اصفهان با اشاره به اینکه کشورهای ژاپن، چین، ازبکستان، قزاقستان و کره کشورهای مطرح در شنا هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در بخش تیمی مسابقات در ماده چهار در ۱۰۰ متر آزاد بتوانیم رکورد ملی را جابه‌جا کنیم و در صورتی که شرایط به خوبی پیش رود می‌توانیم صاحب مقام هم شویم. اما در بخش انفرادی فکر نمی‌کنم بتوانم به مرحله فینال برسم چراکه کم‌سن‌ترین شناگر تیم ملی هستم و تمریناتم را هم خیلی دیر شروع کردم.

وی گفت: بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصتی است تا شناگران بتوانند سهمیه ورودی مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و المپپیک ۲۰۲ را به دست آورند.

کد خبر 350236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.