آبرسانی سیار روزانه ۴ میلیون لیتر در نجف آباد

نجف آباد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: روزانه به طور متوسط از سه حلقه چاه آبی که تا پیش از این به شبکه آب شرب شهری متصل بودند، بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر آب برای مصارف کشاورزی برداشت می شود.

مجتبی مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، از آغاز طرح آبرسانی سیار در اواخر خردادماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سه هزار هکتار از باغات مرکز شهرستان و نقاطی مانند کهریزسنگ، گلدشت و قلعه سفید با استفاده از ظرفیت ۶۵ تانکر فعال در این عرصه آبیاری می شوند.

وی میزان برداشت از این چاه ها را در حدود ۵۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات ابلاغ شده از استان و با توجه به عدم اختصاص حق آبه کشاورزان از ذخیره پشت سد زاینده رود، آبرسانی با تانکر در دستور کار قرار گرفته تا از نابودی درختان کهن سال و ارزشمند منطقه که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و تولید ریزگردها دارند، جلوگیری شود.

مطهری با بیان اینکه درصد بالای نیترات و املاح در آب چاه ها عاملی برای کاهش بازدهی محصول باغات است، ادامه داد: تا پیش از این، آب چاه های منطقه در شرایط خاص به شبکه شرب شهری متصل می شد که این موضوع علاوه بر ایجاد بعضی نارضایتی ها، می توانست زمینه بروز یا تشدید برخی بیماری ها را نیز فراهم کند، اما در توافقی که با آبفای شهرستان داشتیم میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه به سهمیه شبکه شهری اضافه و در عوض اجازه برداشت از چاه ها برای مصارف کشاورزی صادر شد.

وی از فعالیت سیستم آبرسانی سیار در بخش هایی از صنعت شهرستان خبر داد و گفت: از سه حلقه چاه آب مورد نیاز در نجف آباد برداشت می شود که بخشی از آن به واحدهای مرغداری و گلخانه ها انتقال می یابد.

کد خبر 350214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.