طرفدار شفاف‌سازی هستم، اما نه به هر قیمتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برخی اقدامات مانند سوال از رییس جمهور و شفافیت خوب است؛ اما مهم‌تر این است که طوری برنامه ریزی کنیم تا اطلاعات کشور به دست دشمن نیفتد.

حیدرعلی عابدی در خصوص طرح سؤال از رییس جمهور به خبرنگار ایمنا گفت: صرف مسئله سؤال از رییس جمهور چیز بدی نیست، منتها باید بپذیریم این مسئله در زمان مناسبی مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی که کشور درگیر جنگ روانی است و دولت سناریوهای متعددی در مقابل کشورهایی که در شرایط تحریم با ایران همکاری می کنند و یا کشورمان را تنها می گذارند، در نظر گرفته است، اگر این مسائل در مجامع عمومی مطرح شود، ممکن است کارایی و اثر بخشی خود را از دست دهد.

عابدی خاطر نشان کرد: طرفدار شفاف‌سازی هستم، اما وقتی عده ای فشار می آورند که ارز بگیران دولتی را معرفی کنید، آیا لابه لای این شفاف سازی، ممکن است اطلاعات تاجرها و واردکنندگان ارزی کشور افشا شود و کشورهایی مانند آمریکا به محاسبات اقتصادی کشور پی ببرد.

این نماینده مردم اصفهان افزود: برخی اقدامات مانند سوال از رییس جمهور و شفاف سازی خوب است؛ اما مهم تر این است که طوری برنامه ریزی کنیم تا اطلاعات کشور به دست دشمن نیفتد.

اگر قرار به سؤال است، خیلی‌ها باید پاسخ بدهند

عابدی با بیان اینکه خود جزو امضا کنندگان طرح «سؤال از رییس جمهور» نبوده است، در رابطه با اهداف امضا کنندگان این طرح گفت: قضاوت خیلی سختی است؛ چون لابه لای این افراد همه نوع نگرش و رویکردی وجود دارد، اما در مجموع به نظر من عوامل دیگری غیر از دولت هم در وضعیت کنونی کشور دخیل هستند و اگر قرار باشد سوالاتی مطرح بشود، باید از دیگران هم سوال شود.

وی افزود: من تنها یک توصیه دارم که البته در زمان ناآرامی دی ماه هم آن را مطرح کردم، اکنون باز هم توصیه می کنم که باید فضای انتخاباتی را کنار بگذاریم و اجازه دهیم فضای همدلی در کشور ایجاد شود تا همانطور که در دهه ۶۰ مردم توانستند با همدلی جلوی فاجعه‌ای مثل عملیات مرصاد را بگیرند، امروز نیز جلوی مسائل پیش آمده در کشور را بگیریم، البته این امر، اعتماد مردم به مسئولان را می طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برای عملیاتی شدن این امر لازم است از انتشار شایعاتی که به آن اعتقاد نداریم و ثابت نشده پرهیز کنیم و احترام مسئولان را نگه داریم، در شرایط کنونی به همدلی بیش از هر چیزی نیاز داریم، در نهایت این مسائل را پشت سر می گذاریم، اما هر چه خسارتش کمتر باشد، به نفع کشور است.

کد خبر 350103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.