همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برگزار می شود

رییس همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» با بیان اینکه نقش مردم تبریز و آذربایجان در جریان مشروطیت بی‌نظیر بوده است، گفت: این همایش همزمان با رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ امروز به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، عزیز جوانپور، رییس همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» با اشاره به همزمانی برگزار این همایش با رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸، اظهار کرد: از بین بیش از ۱۸۵ چکیده و اصل مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، ۲۵ مقاله به‌عنوان مقالات برگزیده در کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر، رونمایی و در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه می‌شود. همچنین علاوه بر این ۲۵ مقاله برگزیده، حدود ۱۰ سخنرانی نیز در روز همایش ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای اصلی این همایش، گفت: تبریز، مشروطه‌خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه‌های فکری و نظری مشروطه‌خواهی در ایران، هنر، معماری و فضاهای شهری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه‌خواهی ایرانیان، جامعه‌شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه‌خواهی، تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهادهای جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، مکتب تبریز و خودآگاهی تاریخی ایرانیان و مسئله نفوذ و انحراف در مشروطه‌خواهی تبریز از جمله محورهای این همایش است.

رییس همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» اضافه کرد: مشروطه‌خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری درباره مکتب تبریز در حرکت مشروطه‌خواهی و نقش مشروطیت در پیدایش و جریان‌سازی هویت انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه، آرمان شهر مشروطه در آثار نویسندگان آذربایجان و محورهای آزاد و مرتبط با عنوان همایش از دیگر محورهای همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران است.

جوانپور نقش مردم تبریز و آذربایجان را در جریان مشروطیت بی‌بدیل و بی‌نظیر خواند و خاطرنشان کرد: آذربایجان همیشه در تاریخ نقشی پیشرو و پیشگام در رویدادها داشته که این همایش آن‌ها را به شکل واقعی به مردم نشان می‌دهد.

کد خبر 350053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.