رد خبر تخصیص ارز دولتی برای واردات موبایل

در حالی که چندی پیش وزیر ارتباطات از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات موبایل‌های زیر ۳۰۰ دلار خبر داده بود، رییس سازمان توسعه تجارت این خبر را رد کرد و گفت امکان چنین کاری وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، مجتبی خسرو تاج رییس سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر اظهار کرده که در اواخر تیرماه موبایل از گروه دوم کالای وارداتی به گروه سوم رفته و قرار بر این شد تا کسانی که قصد دارند موبایل وارد کنند، ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تامین کنند. او در ادامه توضیح داده که به دلیل اینکه نمی‌توان برای یک تعرفه دو نرخ ارز را در نظر گرفت، طرح تخصیص ارز دولتی برای موبایل‌های زیر ۳۰۰ دلار در جلسه بررسی مسائل اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهور رد شد.

او با بیان اینکه واردات موبایل با ارز ۴۴٠٠ تومانی ممکن نیست، اعلام کرد: واردکنندگان موبایل می‌توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین کنند، در سامانه نیما صادرکنندگان کالاهای غیر پتروشیمی و فولادی به نرخ رقابتی ارز حاصل از صادرات خود را عرضه می‌کنند و وارد کنندگان فرصت دارند تا ارز خود را از این طریق تامین کرده و نسبت به واردات اقدام کنند.

گفتنی است، اخیرا اخبار نادرستی در ارتباط با توقف ثبت سفارش واردات تلفن همراه منتشر شده است اما واردکنندگان می‌توانند با ثبت سفارش و تامین ارز مبادله ای از طریق سامانه نیما واردات خود را انجام دهند.

کد خبر 349963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.