حرکت‌های اعتراضی خیابانی هیچ اثری در رفع مشکلات ندارد

امام جمعه اصفهان گفت: هیچ دولتی خواهان نارضایتی مردم از خود نیست، بنابراین همه در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند، ولی نمی توان منکر اشتباهاتی چون اختصاص ارز دولتی به سفرهای خارجی تفریحی و فروش سکه بدون شرایط و محدودیت از ناحیه دولت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در جمع معاونین طرح هجرت شهرستان های استان اظهار کرد: اصل کار طرح هجرت بر دوش روحانیون مستقر در این مناطق محروم است و ما صرفا تلاش هایی در حد وسع خود می کنیم که البته همگی در قبال رسالت آنها ناچیز است.

وی در بیان توصیه هایی اخلاقی به طلاب هجرت افزود: تمام بدی ها و خوبی های ما را رفیق به دیگران منتقل می کند پس در نوع رفتار و گفتار خود با اقشار مختلف مردم مراقبت کنیم، در روایت آمده است  دل به مدح و ثنای مردم نبندید که هیچ چیز ماندنی نیست و از هیچ یک جز خداوند نترسید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: مراعات با مردم روال و سیره پیامبر اکرم و اهل بیت است، وقار روحانیت در امر برخورد با مردم باید همواره حفظ شود حتی روحانیون مبلغ و طرح هجرت باید نسبت به ظاهر آراسته و تمیز خود در مواجه با مردم و حتی نوجوانان حساس باشند .

وی خاطرنشان کرد: یکی از اموری که روحانیون طرح هجرت باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند توجه به بعُد معنوی و تقویت بعُد علمی خود است ، روحانیون طرح هجرت نباید کامل درگیر امر تبلیغ دیگران و کار اجرایی شوند و از اموری چون ارتقا علمی خود، حفظ آیات قرآن کریم، معارف اهل بیت و احادیث ، حفظ نهج البلاغه و امثالهم غافل نشوند.

آیت الله طباطبائی نژاد با تاکید براینکه به نظر من روحانی که منتخب میزان الحکمه را نداشته باشد منبری خوبی نمی تواند بشود، گفت: مطالعه جزء ضروریات زندگی یک طلبه خاصه طرح هجرت باید باشد، در امر محاسبه نفس روزانه باید امر تحصیلی هم لحاظ شود.

وی در پاسخ به سوالات و درخواست برخی از روحانیون طرح هجرت دراین جلسه گفت: به امور جزئی و حتی جزئیات  زندگی و معیشتی طلاب طرح هجرت دقت کنید و چنانچه حل مشکلات آنها درتوان شماست در اسرع وقت حل نمایید، چه بسا با یک اقدام ساده و کوچک می توان خانواده طرح هجرتی که درمناطق محروم مستقر هستند را شاد کرد.

امام جمعه اصفهان بهبود شرایط زندگی طلاب هجرت مناطق جز اولویت های ما است و تمام تلاش خود را می کنیم ولی معاونین تبلیغ استان نیز در دیدارهایی که به  منازل این روحانیون دارند به امورو مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی ابراز کرد: کار روحانیت زوری و چکشی نیست، کار روحانیت در مواجه با مردم محبتی است، روحانیون و طلاب باید توجه داشته باشند با رفتار خوش و محبت با اقشارمختلف مردم رفتار کنند. رفتار با مردم براساس محبت نقطه ضعف روحانیت نیست، بلکه نشان از نقطه قوت ما بوده.

وی بیان کرد: به  تعبیر رهبر معظم انقلاب آمریکا در سه جبهه با ما می جنگند، جبهه اقتصادی، جبهه روانی و جبهه سوم فشارعملی است، در حال حاضر اگر کسی برای گرانی در جامعه گام بردارد جز کارگری برای دشمن نیست.

عضو خبرگان رهبری افزود: هیچ دولتی خواهان نارضایتی مردم از خود نیست بنابراین همه در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند، ولی نمی توان منکر اشتباهاتی چون اختصاص ارز دولتی به سفرهای خارجی تفریحی و فروش سکه بدون شرایط و محدودیت از ناحیه دولت شد.

وی عنوان کرد: دشمن آشوب های خیابانی را می خواهد ، حرکت‌های  اعتراضی خیابانی هیچ اثری  در رفع مشکلات ندارد، بلکه دشمن را شاد می کند،این ملت و نظام از سختی های زیادی پیش از این گذشته اند و از این شرایط هم خواهیم گذشت.

کد خبر 349887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.