عتیقه‌های متروی تختی به نمایش درآمد

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: اشیاء کشف شده طی عملیات باستان‌شناسی در ایستگاه مترو تختی اصفهان پس از مرمت به نمایش درآمد.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده صورت گرفته از سوی سازمان قطارشهری اصفهان و حومه اظهارکرد: ساخت و بهره‌برداری استندهای موزه‌ای اشیای تاریخی در فضای عمومی برای اولین بار در ایران توسط سازمان قطارشهری اصفهان با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اداره موزه‌های کشور و شرکت مترو منطقه اصفهان در ایستگاه مترو تختی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۲۲ ظرف سفالی که بیشتر آنها متعلق به قرن ۳ تا ۵ هجری و تعدادی متعلق به قرن ۵ الی ۷ هجری است با ساختارهای سلجوقی در عمق هفت تا هشت متری ایستگاه تختی و طی عملیات باستان شناسی در آبان ۹۴ کشف شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه درباره جزئیات این کشفیات تصریح کرد: در تعدادی از این آثار مکشوفه، سفال‌های منقوش و لعاب‌دار به چشم می‌خورد که با توجه به دوره ساخت آن، منحصر به فرد هستند.

وی با بیان اینکه با محوریت سازمان قطارشهری و همچنین همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ساخت دو استند موزه‌ای توسط شرکت صاایران با آخرین جنبه‌های امنیتی و ایمنی عملیاتی شده است، گفت: در این بخش عملیات‌های باستان‌شناسی،  مرمت، طراحی و ساخت استندهای موزه‌ای انجام و در نهایت، آثار مکشوفه در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفت.

بنکدار خاطرنشان کرد: اجرای این استندهای موزه‌ای در مترو شهرهای آتن، میلان و استانبول سابقه دارد و شهر اصفهان نیز برای نخستین بار در کشور، این استندها را آماده کرده و در معرض نمایش مردم قرار داده است.

کد خبر 349863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیدی SG ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    کاشکی تصاویرش هم بود کلا هیچ تصویری از ایستگاه های تازه ساخته شده وجود نداره اگر امکانش هست از تمام ایستگاه های خط یک که تازه افتتاح شده اند یک گزارش تصویری ارائه بدید ممنون