انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه و شهرداری اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری شهرداری اصفهان با دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه مالک اشتر در این آیین گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده همکاری با شهرداری اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل، شیمی، مواد و مهندسی صنایع است.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد برنامه های اساتید دانشگاه مالک اشتر آموزشی و مابقی به پژوهش‌های کاربردی اختصاص دارد، تأکید کرد: در این دانشگاه از تجارب حوزه شهرداری از جمله زیستی و فناوری استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه مالک اشتر تاکنون با شرکت‌های فولاد مبارکه و نفت همکاری‌های خوبی داشته و آمادگی دارد برای پایان نامه ها، اتاق‌های فکر و چاپ کتاب به صورت عملیات کاربردی و نتیجه محور همکاری داشته باشد.

رییس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه مالک اشتر ادامه داد: دانشگاه صنعتی مالک اشتر که یکی از مراکز آموزشی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۶۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و آموزش عالی تأسیس شد.

طرح "پلیس آب" در ادارات اجرایی می شود

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در این مراسم اظهارکرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان آمادگی کامل دارد تا نیازهای آموزشی حال و آینده شهرداری را تأمین کند.

سیدحسن قاضی عسگر افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با توجه به اینکه زیرنظام مهارتی آموزش عالی به شمار می رود، اهتمام برای آموزش دانشجویان در محیط واقعی کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با کشورهایی که از نظر مهارت پیشرفت های خوبی داشته‌اند، همکاری دارد، خاطر نشان کرد: یکی از مراکز این دانشگاه با عنوان «مرکز آموزش علمی،کاربردی شهرداری‌های اصفهان» فعال است و نیازهای آموزشی این نهاد را برطرف می‌کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به طرح جدید این دانشگاه در آموزش افراد با عنوان «پلیس آب» گفت: در این طرح افراد آموزش دیده در ادارات و دستگاه های دولتی و خصوصی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای رفع معضل آلودگی هوا با توجه به اینکه اصفهان در منطقه خشک کشور قرار دارد، باید راهکارهای رفع آلودگی هوا مورد توجه قرار گیرد، زیرا در غیر این‌صورت سرطان گیربان‌گیر مردم خواهد شد.

عسگری به دستاورد جدید این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان موفق به تولید ماده افزودنی به سوخت بنزین یا گازوئیل شده که درصد بالایی از آلایندگی‌های سوخت را کاهش می‌دهد، از این رو به دنبال تجاری‌سازی این محصول هستیم.

وی ادامه داد: آبان ماه سال‌جاری نمایشگاهی از دستاوردهای مؤسسات آموزش عالی استان در خصوص مدیریت مصرف آب و انرژی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برگزار می‌شود.

۱۲۰ شرکت دانش بنیان عضو شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان

 رییس هیئت مدیره شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در این مراسم گفت: هدف ما همکاری با شهرداری اصفهان است و طبق تفاهم نامه امروز بی شک همکاری‌های متقابل در زمینه مسایل پژوهشی، آموزشی، زیست محیطی و ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.

حسین فخاری با بیان اینکه این شبکه از سال ۸۴ فعالیت خود را در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت دانش بنیان عضو شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان هستند.

وی مهمترین هدف شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان را ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه و ذوب آهن اعضاء افتخاری این شبکه هستند.

معرفی کارخانه ریسباف در عرصه اجتماعی 

معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو نیز در این مراسم اظهارکرد: این مؤسسه در قالب یک دانشگاه غیر انتفاعی از سال ۸۵ فعالیت خود را در زمینه انتشارات و مباحث مختلف آموزشی آغاز کرد.

امیر مسعود سامانی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو در حال حاضر سه هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: در این مؤسسه ۵۴ رشته تحصیلی وجود دارد که ۱۳ رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو ۴۰ هیئت علمی تمام وقت و حدود ۳۰۰ نفر هیئت علمی پاره وقت دارد، گفت: به پشتوانه این هیئت علمی تاکنون فعالیت‌های پژوهشی و بین المللی متنوعی انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو با اشاره به سه تفاهم نامه امضاء شده این مؤسسه با دانشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این مؤسسه با دانشگاه ساپینزا ایتالیا، دورتموند آلمان و سینگاد هند تفاهم نامه‌هایی امضاء کرده و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه به صورت رسمی فعالیت‌های کاری را تبادل می‌کند.

وی ادامه داد: کتابخانه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو به اعتقاد بسیاری بزرگترین کتابخانه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان اصفهان است.

سامانی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو تاکنون کنفرانس‌های بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری را برگزار کرده است، گفت: سال گذشته توانستیم افتخار دیگری را به ثبت برسانیم و پس از دو دهه معطلی کارخانه ریسباف را در عرصه اجتماعی معرفی کنیم.

کد خبر 349784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.