افزایش مدارس کانکسی با استقرار پایه ششم

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی و انتقال آن از متوسطه اول، آموزش و پرورش را با نیاز شدید فضای و نیروی آموزشی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کمالی صبح امروز (سه شنبه) در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه ۸۷۲ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در استان اصفهان به مدرسه می‌روند، اظهار کرد: از این تعداد دانش‌آموز ۵۰ هزار نفر در مقطع پیش دبستانی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتقاء آموزش و پرورش موجب ارتقاء کلی جامعه می‌شود و زیربنای توسعه و آبادانی کشور در هر جامعه‌ای وابسته به نهاد آموزش و پرورش است، افزود: به منظورپیشرفت در حوزه  اقتصادی، سیاسی و رقابت در عرصه بین‌المللی ضروری است که به زیرساخت‌های آموزش و پرورش بیش از گذشته توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امروز شبکه‌های مجازی به عنوان مدارس نامرئی رقیبان سرسخت آموزش و پرورش هستند، اضافه کرد: برای مدیریت در این زمینه باید خانواده و مدرسه ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند تا بتوان این فضا را مدیریت کرد.

فرونشست سلامت مدارس اصفهان را تهدید می‌کند

وی همچنین به تاثیر فرونشست بر سلامت مدارس اصفهان اشاره کرد و گفت: با افزایش جمعیت دانش آموزی و قدمت فضای فیزیکی مدارس تعدادی از این مدارس نیازمند بازسازی است، در برخی مناطق با افت آب‌های زیرزمینی مشکلاتی در حوزه فضاهای فیزیکی ایجاد شده و نیازمند مرمت مدارس هستیم.

کمالی تربیت انسان را دغدغه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: برای برقراری تعامل درست در جامعه و تقویت صداقت و خوش اخلاقی نیازمند برنامه‌ریزی خوب در دوره ابتدایی و تمرکز بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای کسب و کار همراه با آموزش‌های فنی و مهارتی مهم بوده و در حوزه متوسطه گرایش مردم به سمت رشته‌هایی با تضمین آینده شغلی دانش آموزان است، افزود: ۴۲ درصد دانش آموزان در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری هستیم و سعی داریم با تقویت هنرستان‌ها و بالابردن ظرفیت‌ها در این بخش گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استقرار پایه دوازدهم از چالش‌های آموزش و پرورش است، افزود: سند تحول بنیادین مجموعه‌ای است که نیازمند توجه به همه جوانب آن هستیم، متأسفانه بخشی نگری و اجرای قسمت‌هایی از این سند در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد پایه ششم ابتدایی و انتقال آن از متوسطه اول آموزش و پرورش را با نیاز شدید فضا و نیروی آموزشی مواجه کرده است، افزود: این مشکلات منجر به استفاده از کانکس در مدارس شده است و باید این امر را در سال‌های آینده مدیریت کنیم.

ایجاد ۷۰ پایگاه انتخاب رشته در اصفهان

کمالی به لزوم بازنگری در حوزه ارتباط آموزش و پرورش در استان اصفهان تاکید کرد و ادامه داد: معلم باید علاوه بر آموزش،  دانش‌آموز پرورش را هم مورد توجه قرار دهد و این دو از همدیگر قابل تفکیک نیست.

وی همچنین به راه‌اندازی ۷۰ پایگاه انتخاب رشته در استان اصفهان به منظور خدمات سانی بهتر به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای اصلی داوطلبان کنکور انتخاب رشته دانشگاهی بوده و به منظور جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه و نجات مردم از سردرگمی پایگاه‌های تخصصی انتخاب رشته در استان راه اندازی شد.

کد خبر 349674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.