طرح "امین موقت" به کمک خانواده های بدسرپرست می آید

نجف آباد- رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد گفت: با توجه به صف طولانی خانواده های متقاضی فرزند خواندگی و تعداد محدود کودکان واجد شرایط واگذاری، دادن فرزند به دختران مجرد بالای ۳۰ سال صحیح نیست.

علیرضا قناعتکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، اظهار کرد: فرآیند فرزند خواندگی به صورت متمرکز در مرکز استان انجام می شود و همزمان طرحی نیز با عنوان «امین موقت» در دستور قرار داده ایم که در آن فرزندان خانواده های بد سرپرست که عمدتا نیز نوزاد هستند، برای مدتی در کنار خانواده های دارای صلاحیت زندگی کنند.

قناعتکار با اشاره به امکان بازگشت این فرزندان به خانواده اصلی مشروط به احراز صلاحیت های مورد نیاز تصریح کرد: در یک مورد خانواده ای ثروتمند سرپرستی کودک معلول دو ساله ای را عهده دار شدند که دارای معلولیت ها و مشکلات شدید جسمانی بود و اکنون بعد از چند سال انجام انواع درمان های پزشکی، این فرزند خوانده شرایط بسیار بهتری دارد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای معلولان و مددجویان خاطرنشان کرد: در تلاشیم با ارایه آموزش ها و تسهیلات خوداشتغالی، زمینه استقلال کامل معلولان و مددجویان را فراهم کنیم، اما قدرت خطر پذیری پایین و پشتوانه ضعیف مالی جامعه هدف، تحقق اهداف پیش بینی شده را با محدودیت های خاصی مواجه کرده است.

رییس بهزیستی نجف آباد از مجموعه های خیریه مردم نهاد درخواست کرد: برای ورود جدی تر به عرصه اشتغال معلولان در زمینه هایی مانند آموزش و بازاریابی کمک کنند.

وی با با اشاره به تسهیل در تردد سالمندان و معلولان در سطح شهر گفت: همزمان با انجام اقدامات فرهنگی برای آگاهی بیشتر شهروندان و پرهیز از اقداماتی مانند سد معبر و ... اقدامات فرهنگی زیادی انجام شده و برای بهسازی مبلمان شهری نیز با همکاری شهرداری به زودی طرح هایی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بهزیستی در روستاها اظهار کرد: در هر روستا شورای توانبخشی که متشکل از دهیار، یکی از خیران، کارشناس و یکی از فعالان اداره بهزیستی است در زمینه جذب مشارکت خیران فعالیت می کند.

کد خبر 349634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.