رحیمی: فاتحه فوتبال اصفهان را باید خواند

یک کارشناس فوتبال با بیان اینکه رییس هیئت فوتبال استان اصفهان در غیبت کبری به سر می برد، ابراز عقیده کرد: تنها اقدام هیئت فوتبال انتقال محل هیئت بوده است. بهتر است مدیران هیئت فوتبال بیشتر بدانند، بیشتر بپرسند و نظارت کاملی برعملکرد موسسات و باشگاه ها داشته باشند.

قاسم رحیمی درگفت و گو با خبرنگار ایمنا، درخصوص شرایط تیم های فوتبال سپاهان و ذوب آهن در لیگ امسال گفت: فوتبال اصفهان سال گذشته در اوج و حضیض زیادی بود، از یک طرف ذوب آهن در کورس قهرمانی و ازطرف دیگر هوادارن سپاهان دلواپس سقوط تیم محبوبشان به لیگ دسته یک بودند اما سپاهان با تغییر مدیریت و استفاده از یک چهره سرشناس، باتجربه و باشخصیت در رأس مدیریت باشگاه سعی در بهبود شرایط خود دارد.

وی افزود: سپاهان پرافتخار ترین مربی لیگ فوتبال کشور را به خدمت گرفته چرا که می خواهد با سال های گذشته تفاوت داشته باشد، فردی که قاعده بازی را در زمین و در حاشیه به خوبی می شناسد و از قدرت تیم سازی خوبی برخوردار است. قلعه نویی نشان داده فلسفه فوتبالش مبنی بر دفاع منطقی است و امسال هم سعی کرده خط دفاع و دروازبان خود را ترمیم کند.

این مدرس رسمی فوتبال در خصوص عملکرد سعید آذری در باشگاه ذوب آهن اظهار کرد: مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در چند سال گذشته نشان داده که میان یک مدیر ورزشی آکادمیک با مدیران سیاسی در رأس یک باشگاه تفاوت زیادی است. ذوب آهن با بکارگیری امید نمازی سعی دارد از مقام سال قبل خود دفاع کند و در سطح آسیا خودی نشان دهد اما علملکرد نمازی در لیگ برتر هنوز محک نخورده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: ساختار هر دو باشگاه بسیار حرفه ای و دارای تشکیلات منسجم در سیستم مدیریت است، نظم و انضباط تیمی به اضافه انسجام بین بازیکنان و رعایت اصول حرفه ای گری درفوتبال می تواند ضامن موفقیت این دوتیم باشد، هرچند بازی های چند هفته ابتدایی می تواند نقش اساسی در جمع آوری امتیازات داشته باشد.

وی در خصوص تیم های پایه و هواداران این دوتیم اصفهانی تصریح کرد: مهم ترین حسن و مزیت تیم های سپاهان و ذوب آهن برخورداری از تیم های قدرتمند در رده سنی امید، جوانان، نوجوانان و پایه است که می تواند پشتیبان تیم های بزرگسال باشند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در بخش هواداران، سپاهان از حمایت بیشتری برخوردار است و بسیار مشتاق هستند تا بازهم شاهد شعار "ماسپاهانیمُ حالا حالا قهرمانیم" باشند. پرافتخار ترین تیم لیگ برتر چند سالی است که دستش از رسیدن به جام کوتاه و امیدوار است بتواند امسال نتایج قابل قبولی کسب کند.

رحیمی تصریح کرد: تیم سازی مستلزم زمان است هرچند هر دو تیم اردو و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند اما کسب امتیاز در مسابقات رسمی اهمیت زیادی دارد و هواداران باید از صبر و شکیبایی بیشتری برخوردار باشند و در هر شرایطی از تیم محبوب خود حمایت کنند.

این مدرس رسمی فوتبال ایران با گلایه از عملکرد هیئت فوتبال استان اصفهان ابراز عقیده کرد: تقریباً فاتحه فوتبال اصفهان را باید خواند، هیئت فوتبال استان اصفهان تقریبا بیکار، بدون برنامه ریزی، فاقد ایجاد شرایط مناسب برای کشف استعدادها، نخبه پروری، آموزش و بسیاری از زمینه های دیگر است.

وی با بیان اینکه رییس هیئت در غیبت کبری به سر می برد، ابراز عقیده کرد: تنها اقدام هیئت فوتبال انتقال محل هیئت بوده است. بهتر است مدیران هیئت فوتبال بیشتر بدانند، بیشتر بپرسند و   نظارت کاملی برعملکرد موسسات و باشگاه ها داشته باشند.

رحیمی اظهار کرد: وقتی امیر مسعود هراتیان به این سمت رسید، همگان امیدوار بودند تا منابع مالی و تسهیلات خوبی در اختیار هیئت قرار گیرد، اما متاسفانه نه تنها این عمل میسر نشده، بلکه هزینه مربوط به شرکت تیم در مسابقات و حق مدارس فوتبال و حق هیئت از دریافت مجوز مدارس فوتبال و کلاس های آموزشی تا سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: به نظر من اگر  مدیران از درایت و برنامه ریزی خوبی برخوردار بودند وضعیت صنعت کشور  اینقدر آشفته نبود، بهترین اقدام رییس هیئت فوتبال استان می تواند عذرخواهی از مردم فوتبال دوست اصفهان و کناره گیری از سمت ریاست باشد.

کد خبر 349576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.