۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
چین در حال غرق شدن است!

پمپاژ بیش از حد آب‌های زیرزمینی یکی از علل اصلی غرق شدن شهرهای چین است؛ دولت چین با راه اندازی شبکه‌های گسترده نظارت بر سطح زمین درصدد بررسی و حل این مشکل برآمده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت‌های مرکزی و محلی چین با همکاری هم در تلاش هستند که با محدود کردن میزان پمپاژ آب‌های زیرزمینی و نیز تزریق آب‌های سطحی، از ایجاد فرونشست زمین که تحت تاثیر افزایش تقاضای آب به دلایل رشد سریع اقتصاد، افزایش شهرنشینی، آلودگی آب‌های سطحی و ساخت آسمان خراش ها رخ می‌دهد، جلوگیری به عمل آورند. 

با توجه به پایین تر بودن ارتفاع چین از سطح دریا، زمین‌های کشاورزی شهرهای ساحلی چین نظیر سوچو که بیش از یک متر پایین تر از سطح دریا قرار دارند با پدیده غرق شدن مواجه هستند و کشاورزان نیز هر ساله مجبور به صرف پول زیادی برای تخلیه آب از زمین‌های سیل زده خود می‌شوند.

در شانگهای نیز، تلفیق پمپاژ بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و ساخت آسمان خراشهای چندین متری باعث ایجاد فشار نامناسب در زمین و نیز بوجود آمدن فروپاشی سطح زمین در این منطقه می‌شود. البته بحث آسمان خراش ها در شهر چنگدو بسیار جدی تر از هر ناحیه دیگری در چین است چرا که به علت فشار وارد شده بر زمین، این شهر سالانه ۲.۸ سانتی متر فرو می رود.

این فرونشست‌ها، در کنار افزایش سطح دریا در نتیجه گرمایش جهانی، که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰ تا ۵۰ متر افزایش داشته باشد، و نیز امواج ویرانگر جزر و مد، سیل و فروپاشی باعث وارد آمدن خسارت‌های شدید و البته خطر غرق شدن شهرهای چین شده است و به این ترتیب هزینه های اقتصادی شدیدی را بر چین تحمیل کرده است.

دولت مرکزی چین در نظر دارد با پایش سطح بارش و کاهش وابستگی به آب‌های زیرزمینی، تزریق آب بیشتر به آب‌های زیرزمینی، متوقف کردن پمپاژ آب در مناطقی با امکان بیشترین فروپاشی، پمپاژ آب تنها با نظارت دولت، امکان وقوع فاجعه‌های آینده را متوقف کند.

کد خبر 349488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.