بی توجهی در بازنگری طرح جامع شهری سبب تشدید ترافیک شده است

شهرضا – شهردار شهرضا با اشاره به تشدید معضلات ترافیکی شهرضا، گفت: بی‌توجهی در بازنگری طرح جامع شهری باعث ایجاد و تشدید ترافیک در خیابان‌های مرکزی شهرضا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: شهرداری‌ها سازمان‌هایی غیرانتفاعی و غیر دولتی هستند که از محل عوارض شهروندان اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه رکود شدید صنعت ساختمان خسارات زیادی را به درآمدهای شهرداری‌ها وارد کرده است، تصریح کرد: در ایران ۷۰ درصد جمعیت در شهرها سکونت دارند و در استان اصفهان این رقم ۸۰ درصد است، بنابراین لازم است خدمات زیادی در حوزه شهری ارایه شود.

شهردار شهرضا تأکید کرد: مدیریت صحیح حوزه شهری سبب رضایتمندی ۸۰ درصد از مردم هر منطقه می‌شود، به همین دلیل شهرداری سهم به سزایی در ایجاد و افزایش رضایتمندی مردم دارد.

جافری با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: شهرداری‌ها ۱۳۵ نوع خدمت در بخش‌های مختلف شهری ارایه می‌کنند که بعضی از آن‌ها به صورت عرفی برعهده این نهاد گذاشته شده و پایه قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه برون سپاری خدمات شهرداری‌ها از دهه ۷۰ در کشور آغاز شد، تصریح کرد: تا سال ۹۴ هیچ یک از خدمات شهرداری شهرضا به بخش خصوص واگذار نشده بود به همین دلیل شهرداری توسعه چندانی نداشت.

شهردار شهرضا ادامه داد: اداره کشتارگاه و اتوبوسرانی برای نخستین بار به بخش خصوصی واگذار شد و از تیرماه امسال نیز خدمات رفت و روب و جمع آوری زباله‌های شهری برون سپاری شد.

جافری با اشاره به تعدیل کارکنان شهرداری شهرضا، تصریح کرد: از حدود ۵۰۰ نیروی این شهرداری، ۱۰۰ نفر با استفاده از مواد و تبصره‌های قانونی تأمین اجتماعی و وزارت کار تعدیل و از مزایای قانونی سختی مشاغل یا بازنشستگی استفاده کردند.

وی ترافیک را یکی از مهمترین مشکلات حوزه مدیریت شهری شهرضا برشمرد و افزود: رفع این معضل به عنوان مهمترین اولویت کاری شهرداری در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۲۲ پروژه شهری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار کرد: امسال برای ساخت پارکینگ، اراضی و عرصه‌هایی در خیابان‌های «شهید کشوری» و «امام علی(ع)» تملک شده است.

جافری گفت: بی توجهی در بازنگری طرح جامع شهری در سالیان گذشته و در نظر نگرفتن عقب نشینی‌ها در خیابان‌های اصلی باعث تشدید معضلات ترافیکی در این مناطق و در نتیجه افزایش مشکلات شهروندان در عبور و مرور شده است.

کد خبر 349458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.