به اسم دینداری استقلال و آزادی را نشکنیم

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: مراقب باشیم به اسم دینداری استقلال و آزادی را نشکنیم و به اسم آزادی نیز دینداری را خدشه دار نکنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از جماران، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی کشور، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نقطه تلاقی آرمان های ملت ایران یعنی استقلال، آزادی و دینداری بود و همین رمز ماندگاری ایشان است.

نوه امام راحل‎ به سه آرمان بشری اشاره و بیان کرد: ‎در طول تاریخ کسانی حرکت های استقلال خواهانه انجام دادند و آزادی را سرکوب کردند، گروهی دیگر نیز آزادیخواه بودند، اما به سوی استعمار حرکت کردند و گروهی هم به سمت دین رفتند، اما نفهمیدند که دین نباید سرکوبگر باشد.

به اسم عدالت، آزادی را به قربانگاه نبریم

وی با بیان اینکه امام راحل نماد تحقق سه آرمان یاد شده است، تاکید کرد: باید مراقب باشیم به اسم عدالت، آزادی را به قربانگاه نبریم یا به نام آزادی عدالت را تضعیف نکنیم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) به تلاش برخی جریان‌ها برای تخریب چهره امام (ره) اشاره کرد و افزود: گروهی که امام راحل را هدف می گیرند می دانند که کدام نقطه را هدف قرار داده اند.

وی در همین زمینه به تجربه فاجعه بار عراق پس از سقوط صدام اشاره کرد و با یادآوری دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با رهبری امام راحل، گفت: در شرایطی که همه می خواستند انقلاب را هدف قرار دهند انقلاب با خشونت حداقلی به جلو رفت.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) به وجود جنگ روانی گسترده در شبکه های اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: برخی فکر می کنند جنگ روانی حباب است؛ در حالی که اینگونه نیست.

وی افزود: جنگ روانی ریشه در واقعیت دارد، اما طی این جنگ آن بدی‌ها و مشکلات موجود در واقعیت، در قیاس با نکات مثبت برجسته می شود.

«امید» به معنای سفید دیدن همه امور نیست

نوه امام راحل با بیان اینکه در دنیای مجازی فضای منفی بر فضای مثبت غالب است، اظهار کرد: امروز وظیفه داریم واقعیت را بیان کنیم، اما این مسیر نیازمند صبوری است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) به امید و صبوری نتیجه بخش آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در طول عمر اشاره کرد و گفت: امروز اگر از ضرورت وجود «امید» سخن گفته می شود به معنای سفید دیدن همه امور نیست. رویکرد صحیح امید بخشی آن است که لغزش‌ها و بدی‌ها را جبران و خوبی‌ها را تقویت کنیم.

نوه امام راحل با اشاره به ادبیات جاری نقد در جامعه و فضای مجازی افزود: به عنوان مخاطب باید معایب را به خوبی درک کنیم و اصل منظور افراد را بفهمیم.

اوج یاس یک ملت نگاه به بیرون است

وی تصریح کرد: باید نظر درست مخالفان را شنید، زیرا دلیلی وجود ندارد خود را از معایب مبرا بدانیم و در صورت وجود مشکل باید آن را حل کرد. اجازه ندهیم فضای جنگ روانی اولویت‌های فکری ما را تعریف کند و سخن ها را بشنویم.

نوه امام راحل با انتقاد از واقعیت‌های فضای مجازی، اظهار کرد: به وضع موجود باید منتقد باشیم وگرنه فرو می افتیم؛ اگر به نقطه ای رسیدید که فکر کردید همه چیز خوب است این شروع افول خواهد بود.

وی گفت: اوج یاس یک ملت نگاه به بیرون است؛ اگر چنین نگاهی وجود داشت حتما افرادی در جهان پیدا خواهند شد که از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 349450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.