شیوا در پس تمام نقاشی‌هایش ایستاده...

تلفیق مهر، رنگ و عشق با قلم "شیوا" نقش بسته بر سفیدی کاغذ... طرح‌هایی که پشت هر کدام داستانی است و پشت هر داستانی یک طرح... طرحی که می‌ماند در پس زمینه ذهنت و در پس تمام این طرح‌ها چهره هنرمند است که ایستاده در کنار رنگ‌هایش... تصاویری که با هر طرح و نقشی که تا کنون دیده‌ایم متفاوت است...

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نگاه نخست می‌توان تفاوت این نقاشی‌ها را از دیگر آثار هنری تشخیص داد. نقاشی هایی که دنیای متفاوت هنرمند را بازگو می‌کند. "شیوا زهتابچی" دنیایش با دنیای دیگر هنرمندان قدری متفاوت است.

هنرمندی که فردیت و شخصیت او در پس تمام نقاشی‌هایش دیده می شود. او حدود چهل  تابلوی نقاشی در این گالری به نمایش گذاشته است. از روند طراحی این تابلوها می‌گوید و از چگونگی شکل گرفتن ایده ی اولیه تا اجرای نهایی شان، که گاه رنگی اند و گاه سیاه و سفید.

در یک قاب، طرحی از پدر و عمویش است که در میان پنجره ای   ایستاده‌اند که با شیشه‌های مشبک  تزئین شده است. نقاشی، سیاه و سفید است اما در خلال این همه خاکستری می‌شود رنگ پنجره‌ ها را در خانه عموی پدرش حس کرد. خانه ای که برای شیوا تداعی گر دورانی است که او در میان حوض خانه همبازی آب می‌شد و آب روحش را آرامش می‌داد...تداعی زمانی که در پس ذهنش رودی خشک از میان شهر عبور نمی‌کرد و وجودش را آزار نمی‌داد.

شخصیت بی ادعای هنرمند را به خوبی  می‌توان در گفتگو با او درک کرد، زمانی که برای برقراری ارتباط دستت را می‌فشارد، زمانی که نگاهت می‌کند و با چشمانش به تو لبخند می‌زند و زمانی که نقاشی‌هایش را با روی خوش به بازدید کنندگان و هنرمندان نشان می دهد.   تصاویری از خویشاوندان و آشنایان که در انتظارند تا سوژه ی واقعی خود را ملاقات کنند. تفاوتی ندارد که در اطرافش درختان حیاط باشد یا دوستان خانوادگی‌شان، اگر شانس بیاوری یکی از سوژه‌های نقاشی او می‌شوی. زمانی روح متبلور شدۀ شیوا در نقاشی‌هایش بهتر دیده می‌شود که تصویر برادرش و یا دوستان نزدیک و دیگر آشنایان را برایت به گونه ای شخصی و متفاوت شرح می‌دهد.

برخی از طرح‌ها را با آرامشی توام با شادی نگاه می‌کند و می‌گوید: "این نقاشی را برای بچه‌ها کشیده‌ام، بچه‌ها نقاشی رنگارنگ را دوست دارند. "

غیر از آثاری که بر روی مقوا یا کاغذ کشیده تعدادی هم با ترکیب مواد رنگی روی سطح سرامیک نقاشی کرده است؛ یکی از آن‌ها گل نیلوفر سفیدی است که برای او ارزشی ویژه دارد و آن را برای مادرش کشیده است.

در میان تابلوهایش، پرتره محمدعلی کشاورز را با علاقه خاصی معرفی می‌کند و می‌گوید: "محمد علی کشاورز بازیگر مورد علاقه من است، عاشق بازی‌هایش هستم و دوست دارم چهره هنرمندان محبوبم را نقاشی کنم. "

چهره ی محمود دولت آبادی، سهراب سپهری، مرتضی ممیز، ژازه تباتبایی، صادق هدایت و چند هنرمند دیگر در میان تابلوهایش خودنمایی می‌کند و در قسمت دیگری از نمایشگاه، تصاویری است که  از خانواده‌اش ازجمله پدر بزرگ و پسر عموها و دیگر بستگانش کشیده است.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی آثار "شیوا زهتابچی" می‌توانند تا هشتم مردادماه به‌جز روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت ۱۷ تا ۲۰ به  گالری "امروز" واقع در خیابان آبشار دوم، بن‌بست فرشید(شماره ۳) مراجعه کنند.

کد خبر 349411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.