مسئولان برای رفع معضل گرانی و ارز چاره اندیشی کنند

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: برای رفع معضل گرانی و ارز در کشور چاره اندیشی کنند، با تغییر رییس بانک مرکزی قانع نشوند، ارزش پول ملی را بالا برده و فرصت اشتغال برای جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سیدعلی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر گلپایگان با بیان این‎که نخستین نماز جمعه انقلاب در پنجم مردادماه سال ۵۸ توسط آیت اله محمودطالقانی اقامه شد، تصریح کرد: اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در رأس فرایض واجب دین قرار دارد، هر مسلمانی که در نماز جمعه شرکت کند خداوند گناهانش را بخشیده و  از آتش جهنم نجاتش می‌دهد.

امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۶۷ گفت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان توسط جمهوری اسلامی رژیم بعث عراق، آمریکا و دشمنان انقلاب منافقان را تقویت کردند تا جمهوری اسلامی را ساقط کنند، اما منافقان کور دل  توسط رزمندگان در تنگه مرصاد با شکست سنگینی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: مراکز فنی و حرفه ای با هدف ایجاد اشتغال و افزایش توانمندی شاغلان بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و  کشاورزی دوره‌های آموزشی رایگان ارائه می‌دهد.

طهماسبی افزود: ‌مراکز فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز ثابت از طریق تیم سیار در روستاها، زندان‎ها و مراکز کمپ ترک اعتیاد آموزش لازم در زمینه حرفه ‌آموزی ارائه می‌دهند.

وی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلپایگان در سال ۵۵ فعالیت آموزشی را آغاز کرده و اکنون یکی از  قدیمی‌ترین مراکز فنی و حرفه‎ای استان است، اکنون دارای ۱۰ کارگاه آموزشی از جمله تراشکاری، اتومکانیک، برق، برق خودرو، جوشکاری، نقشه کشی، رایانه، کشاورزی، صنایع چوب و پرورش قارچ است،  جوانان جویای کار در مرکز فنی و حرفه‎ای از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به نهم مرداد ماه سالروز تأسیس سازمان انتقال خون در ایران،  ادامه داد: با اهدای خون نه تنها سلامتی به خطر نمی‌افتد بلکه سلامتی فرد نیازمند به خون تأمین و از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

وی با اشاره به روزجهانی شیرمادر، افزود: تغذیه کودک با شیر مادر حق مسلم کودک است و  در اسلام  نیز سفارش شده است، شیر مادر کامل‌ترین غذا برای کودک است که  سلامتی کودک را به همراه دارد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اخیرأ یک هیئت آمریکایی برای راضی کردن مقامات ترکیه با آمریکا در همراهی با اعمل تحریم‌های جدید علیه ایران وارد آمریکا شده است، گفت: گرچه مقامات ترکی از همکاری کردن خودداری کردند، اما این مقام آمریکایی هم اکنون رییس اف ای تی اف است که این موضوع نشان داد معاهدات بین المللی از قبیل اف ای تی اف تحت نفوذ آمریکا بوده و مرکز فرماندهی جنگ آمریکا علیه ایران است، اما برخی در مجلس به دنبال تصویب اف ای تی اف هستند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال همراهی ایران با آمریکا و تسلیم در برابر آمریکا هستند، افزود: به جای اینکه به دنبال اف ای تی اف برویم، مجلس باید طرح دو فوریتی تصویب کند و برای رفع معضل گرانی و ارز در کشور چاره اندیشی کنند و تنها با تغییر رییس بانک مرکزی قانع نشوند، ارزش پول ملی را بالا برده و فرصت اشتغال برای جوانان را فراهم کنند.

وی افزود: ورشکستی کارخانه‌های گلپایگان بیکاری جوانان و فقر خانوادگی را به دنبال خواهند داشت، مسئولان با توجه به این همه امکانات در کشور به فکر چاره اندیشی و اقدام اساسی باشند.

طهماسبی گفت: قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی برخورد جدی داشته باشد، دلسوزان انقلاب به سفارس امام بسیجی گونه عمل کنند و نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیافتد./

کد خبر 349366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.