رفع بحران آب استان نیازمند همت نمایندگان مجلس است

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود با بیان اینکه رفع بحران آب استان نیازمند همت نمایندگان مجلس است، گفت: کمبود آب زندگی و اشتغال مردم و خاصه کشاورزان را تهدید کرده و از سوی دیگر محیط زیست استان اصفهان و شهرستان لنجان را به صورت جدی به سمت نابودی هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مسئولان شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسایل زندگی امروز بشر و یکی از چالش برانگیزترین موضوعات امروز جوامع بشری مسئله اقتصاد است، اقتصادی که امروز حاکم بر جهان بوده و از آن به اقتصاد استعماری و لیبرال یاد می کنیم.

وی افزود: این نوع اقتصاد نتیجه ای جز رکود، تورم، گرانی، بیکاری، فاصله طبقاتی، کاهش درآمد خانه وار، کاهش ارزش پول ملی، آلودگی، فساد و وابستگی ثمره دیگری نداشته، اقتصادی که سرمایه داران را سرمایه دارتر و ملل جهان را فقیرتر و وابسته تر کرده است.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: در دیداری که چند سال قبل نخست وزیر مالزی "ماهاتیر محمد" با مقام معظم رهبری داشت چنین عنوان کرد: «به خاطر وابستگی به دلار یک شبه فقیر شدیم، دلار آمریکا یک شبه ما را زمین زد و اقتصاد کشور را فلج کرد» و رهبران مالزی با عمل به توصیه های رهبری توانستند کشورش را نجات داده و امروز به عنوان یکی از قدرت های شرق قاره آسیا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی بر گرفته از قرآن کریم و سنت پیامبر گرامی اسلام و سیره ائمه اطهار بوده و نسخه نجات بخش بشر است که از ناحیه اقتصاد دانان مورد بی توجهی قرار گرفته است، ادامه داد: باید سوال کرد آیا تا کنون از خود پرسیده اید که وقتی مهاجرین به مدینه آمدند و جمعیت مدینه به یک باره دوبرابر شد چرا اقتصاد مدینه با چالش روبه رو نشد و چگونه است که مهاجران مال باخته در طول اندک زمانی در مدینه توانستند وضعیت اقتصادی خود را ترمیم کنند.

صفرزاده تهرانی با اشاره به سیره پیامبر اسلام اضافه کرد: پیامبر اکرم سه ابتکار اساسی برای بهبود وضعیت مسلمانان در مدینه انجام دادند ایشان با کنز پول مبارزه کرد و احتکار آن را حرام اعلام نمودند، موضوعی که امروز به عنوان نقدینگی مطرح بوده و به بزرگترین چالش اقتصاد درامده است.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام با انحصار در اقتصاد و تجارت مبارزه کردند، یک عقد مزارعه مهاجران را در زمین های انصار شریک کرد و فرمود و مهاجران در زمین انصار به زراعت بپردازند و محصول بر اساس عقد مزارعه بین آنان تقسیم شود.

امام جمعه شهر زاینده رود خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با آورده مهاجران یعنی نیروی کار و با آورده انصار یعنی زمین زراعی بهترین اقتصاد را برای آنها رقم زد در حالی که هیچ پولی رد و بدل نمی شد.

وی یادآور شد: آیا تا کنون اقتصاددانان از خود پرسیده اند که چگونه حضرت علی(ع) در پنج سال حکومت که با سه جنگ خانمان سوز مواجه بودند و چالش های گوناگون مانند تغییر پایتخت حکومت و ناسازگاری مردم کوفه روبرو شدند، چرا هرگز با مشکل اقتصادی روبرو نشدند.

صفرزاده تهرانی افزود: آیا تا کنون اقتصاددانان فکر کرده اند که چگونه امام حسن مجتبی (ع) با تمام دشمنی هایی که بنی امیه با آن بزرگوار داشتند چگونه در طول عمر بابرکت خود طی دو مرحله تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرده و نصف آن را برای خود نگه‌داشت و نصف دیگر را در راه خدا بخشیدند و هرگز محتاج نشدند.

وی تصریح کرد: این مسایل نشان از پویایی اقتصاد اسلام دارد، اقتصادی که پاسخ گوی نیاز همه جوامع بشری بوده اما متأسفانه شاهد هستیم اقتصاد استعماری و لیبرال را دست کاری کرده و به نام اسلام بر نظام اقتصادی این مرز و بوم حاکم کرده اند.

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: باید بپذیریم اگرچه با انقلاب اسلامی استقلال سیاسی پیدا کرده ایم اما استقلال اقتصادی هنوز محقق نشده چراکه نقدینگی ها همچنان به سمت تولید ثروت، تولید علم و شرکت های دانش بنیان حرکت نمی کند بلکه نقدینگی در دلالی بکارگیری می شود.

وی متذکر شد: تا زمانی که حواله آمریکایی بیش از ریال در این کشور اعتبار دارد و به راحتی خرید و فروش می شود، تا وقتی درامد مردم به ریال بدست می آید و هزینه آن ها به دلار محاسبه می شود و شیوه های ناصحیح بر اقتصاد کشور چمبره زده است به همین بلیه گرفتاریم.

صفرزاده تهرانی بااشاره به وضعیت بحرانی و کمبود آب عنوان کرد: کمبود آب زندگی و اشتغال مردم و خاصه کشاورزان را تهدید کرده و از سوی دیگر محیط زیست شهرستان لنجان را به صورت جدی به سمت نابودی هدایت می کند.

وی ادامه داد: و این مهم در حالی است که بخشی نگری و برخوردهای سطحی و موردی، تنگ نظری‌های بی‌جا، تفسیرهای غلط از قانون، بی توجهی به طرح ها و راهکارهای گذشته مشکل را حادتر کرده است و امروز مردمی باید به صبوری دعوت شوند که در عین حالی که محقند، محرومند و این مسئله می طلبد که مشکل را به صورت قانونی حل و فصل کنیم و این مسئله همت نماینده مردم در مجلس را می طلبد.

کد خبر 349343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.