«مرز و حد» در بازار کتاب/داستانی از زنان برای جامعه

نخستین اثر داستانی بلند «زینب حبیبی» با عنوان «حد و مرز» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایمنا، نشر نیماژ داستان بلند «مرز و حد» اثر زینب حبیبی را که نخستین اثر داستانی از نویسنده آن به شمار می‌رود را روانه بازار کتاب کرد. موتیف داستان وی مرزهای ذهنی است که راوی این داستان؛ سحر و دوستانش آن را پشت سر می‌گذارند.

داستان «مرز و حد» داستان دغدغه‌های زنانه و کشف موانع و خواسته‌های جنسیتی آنها در زمان کنونی است. مسیر زمانی قهرمان داستان در این اثر داستانی مسیر پاک کردن زنگار از آیینه ذهن است و حبیبی برای طی کردن این راه با مخاطب سعی کرده نثری شیوا برای روایت در این اثر برگزیند و هر مخاطبی را ورای جنسیتش به همذات‌پنداری با داستان وادار سازد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

«از در مدرسه داخل شدم و موج دلهره‌آوری از اول حیاط آمد، از پله‌ها گذشت و از من عبور کرد و رفت. به دفتر رسیدم. معلم‌ها نشسته بودند. خنده همیشگی به صورتشان نیامد. حتی از خستگی  اول صبح هم خبری نبود. نشانی از روزمرگی نبود و این چقدر استرس آور است. بیشتر از ناراحتی، بهت از صورتشان می‌بارید. پنج دقیقه مانده بود به شروع امتحان ریاضی ترم دوم. نشستم و در حین نشستن در گوش معلم ریاضی گفتم: قیافه‌ات چرا اینجوریه؟ معلم ریاضی، مدیر را نگاه کرد. انگار بخواهد از مادرش اجازه بگیرد و شکلات را از دست زنی غریبه بپذیرد یا نه. سرش را خم نکرد تا درگوشم حرف بزند. بلند و واضح جواب داد. افشار خودکشی کرده بود. قضیه پیچیده نبود. افشار مشخص شود. ردیف دوم سمت راست. قد متوسط. پوست سبزه. سرش به کار خودش. درسش خوب نبود اما بد هم نبود.

روز اول یکی یکی پرسیدم برنامه‌تان برای امسال چیست؟ افشار گفت برنامه‌اش این است که در قرعه کشی سس مایونز برنده شود. می‌خواست یک چهار پول قرعه‌کشی را به خانواده‌اش بدهد و سه چهارم را بردارد و دنیا را بژرخد. پرسیدم سه چهارم یعنی چقدر؟ گفت یعنی چهل میلیون تومان. دلم نیامند بگویم با چهل میلیون سخت می‌شود دنیا را حسابی بگردی در عوض گفتم سپیده افشار، من و تو یک هدف مشترک داریم، اینکه دنیا را بچرخیم.»

رمان «مرز و حد» در ۲۴۸ صفحه با قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 349329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.