قلعه نویی: اگر شکایت کنم به بی غیرتی محکوم می شوم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: من، هشتصد میلیون از تراکتور و یک میلیارد و چهارصد هم از استقلال می خواهم که اگر شکایت هم بکنم، من را به بی غیرتی متهم می کنند. جالب این است که برای این که صورت مساله را برای آسیا پاک کنند، استقلال از من شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با صنعت نفت آبادان، ضمن تبریک میلاد امام رضا، گفت: دیروز مهمان های ویژه ای از خادمین حرم امام رضا داشتیم که از آن ها تشکر می کنم. لیگ جدید هم شروع شد، امیدوارم، حب و بغض ها کنار رفته و منیت ها از بین برود.

وی افزود: در کشور و فوتبال ما بغض و حسادت زیاد است، امیدوارم این مسائل کنار برود و دنبال زیبایی های فوتبال باشیم. متاسفانه در مملکت، این موضوع دیده نمی شود و تلاش می کنیم که اگر کسی بالا رفته است، به جای این که خودمان را بالا بکشیم، او را پایین می کشیم.

قلعه نویی تصریح کرد: بازی فردای ما برابر صنعت نفت است که به این تیم خوش آمد می گویم و امیدوارم بازی خوبی برابر این تیم داشته باشیم. از سبحانی تشکر ویژه ای دارم که از روز اول از ما حمایت ویژه ای داشته و برای ما همه چیز را مهیا کرده است. از شما خبرنگاران تقاضا می کنم که در مسائل دیگر مثل آزادی زندانیان، کشاورزان و آب زاینده رود که در آن ها رد پای سبحانی است، توجه داشته باشید.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در این چهل روز که به سپاهان آمده ام، تلاش کردیم، نگرش بازیکنان را عوض کنیم. سال پیش، نتایج خوبی کسب نشدِ و ذهنیت ها متفاوت بود. ۵ بازی تدارکاتی خوب داشتیم که برای ما خیلی مفید بود. امیدوارم بازیکنان ما، فردا بتوانند در زمین آن چه از آن ها انتظار می رود به نمایش بگذارند.

 وی اظهار کرد: متاسفانه ابراهیم صالحی به خاطر شرایط خانوادگی اش و عدم تطبیق پذیری با ما، نتوانست ادامه بدهد و نزد من آمد و از من خواهش کرد که از ما جدا شود که ما عم علیرغم میل باطنی با او موافقت کردیم و رحمانی که قرار بود در نیم فصل به ما اضافه شود، از اول فصل با ما خواهد بود.

 قلعه نویی اضافه کرد: یک هافبک بازیساز خارجی هم به ما اضافه می شود که وجود او، تاثیر زیادی در تیم ما خواهد داشت و از او بهره خوبی می بریم. با آمدن وی، تقریبا تیممان تکمیل است و بازیکن دیگری به تیممان اضافه نمی شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد شرایط تیم سابقش (ذوب آهن)، گفت: حق ندارم در مورد ذوب آهن صحبت کنم. هرچند در نیم فصل دوم عملکرد خیلی خوبی با آن تیم داشتیم. در فصل گذشته ۴ نفر در ذوب آهن خیلی به ما لطمه زدند که تمرکز نداشتند. از مسئولان ذوب آهن تشکر می کنم و برای این تیم، آرزوی موفقیت می کنم. من مثل کسانی نیستم که دهنم را باز کنم و راجع به همه چیز صحبت کنم.

وی در مورد بازیکنان جوانی که در این فصل به تیم اصلی سپاهان اضافه شده اند، افزود: با توجه به شرایط سخت پارسال و این که چهاردهم شدیم، اولویت ما نتیجه گرفتن است، ما مشغول درست کردن یک تیم سایه برای بهره گیری در طول فصل از آن هستیم. هرچند بازیکنانی از تیم زیر ۲۳ سال مثل ایمان زکی زاده، داوود رجبی، مهدی رحیمی و چند نفر دیگر به ما اضافه شده اند.

قلعه نویی در مورد مراسم بهترین ها و نفرات انتخاب شده برای این مراسم، تاکید کرد: اولا به برانکو تبریک می گویم اما من می خواهم جور دیگری جواب شما را بدهم. ببینید من چند قهرمانی آوردم و چند بار بهترین مربی شده ام. اگر من مربی ذوب آهن نبودم، شاید بازیکنانی از این تیم کاندید بهترین ها می شدند. در واقع وجود من باعث شد کسانی که باید دیده شوند، دیده نشوند. ذوب آهن در نیم فصل دوم بهترین تیم بود و تا مرحله حذفی آسیا هم بالا رفت اما آنجا هم با اشتباهات داوری که همه هم دیدند، حذف شد.

وی افزود: بعد از این که لیگ تمام شد، بازیکنان ذوب آهن، پیشنهادات بسیار زیادی داشتند اما تعجب می کنم که از تیمی که بازیکنان بیشترین خواهان را داشتند، هیچ کاندیدی حضور نداشت. ده سال است که با من این رفتار می شود و فکر می کنم که اگر من نبودم، شاید چند بازیکن ذوب آهن انتخاب می شدند.

قلعه تویی تصریح کرد: باید در مورد انتخاب شدن آکادمی سپاهان هم تبریک بگویم. البته فکر می کنم اگر من در سپاهان بودم، شاید آکادمی سپاهان را هم انتخاب نمی کردند. من هرجا باشم تیم سایه درست می کنم و به آکادمی خیلی اهمیت می دهم. آن دوره اولم در سپاهان هم به تیم پایه خیلی توجه داشتم.

وی در مورد عدم حضور تماشگران در بازی مقابل صنعت نفت آبادان، گفت: موقعی که مربی تیم ملی بودم، دو اجلاس خیلی خوب رفتم که خدا شاهد است در دو سه روزی که آن جا بودم، همیشه دنبال راهکارهایی بودند که جمعیت به استادیوم ها بیاید، چون با تماشاگر است که اسپانسر و درآمد به سمت فوتبال می آید.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: شما ببینید چه خدماتی در ورزشگاه ها به هواداران ایرانی داده می شود. نه سایبان، نه سرویس های بهداشتی و نه حتی خدمات درستی به آن ها داده می شود. من در کمیسیون اصل نود مجلس هم گفتم که فوتبال را تهدید ندانید و به آن به چشم یک فرصت نگاه کنید. آن ده روز جام جهانی را ببینید که مردم چه نشاطی داشتند.

وی ادامه داد: در نیت پاک حسن زاده، رئیس کمیته انظباطی، شکی ندارم و او برای فوتبال خیلی زحمت می کشد، اما باید بگوییم که همه تصمیمات را هم او نمی گیرد.

قلعه نویی در مورد بیانیه وزارت نفت که مربوط به عدم تیمداری در فوتبال اس، گفت تاکید کرد: واقعا آدم از این خبرها تاسف می خورد. کشور ما از لحاظ نفت و گاز اول است اما دلار به ده هزار رسیده است. کشور کناری، ترکیه، اصلا ذخایری ندارد اما از ثروت های دیگر مثل توریسم، درآمد کسب می کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اضافه کرد: این پول هایی که در فوتبال جا به جا می شود، اصلا برای وزارت نفت، پولی نیست. در زمان جنگ، هرچند همه شهرها ضربه دیدند، اما شهرهای مرزی مثل آبادان، بیشترین ضربه را دیدند و چیزی جز فوتبال که عشق مردم این شهر است، نمی تواند مردم این شهر را خوشحال کند.

قلعه نویی تصریح کرد: متاسفانه فقط دولت هم تصمیم نمی گیرد و قدرت های موازی هم تصمیم گیرنده هستند. من واقعا تاسف می خورم که ملوان انزلی در لیگ برتر نیست. زیرا عشق انزلی، تیم فوتبال آن ها است.

وی در مورد خبر محرومیت نقل و انتقالاتی باشگاه ها به دلیل مطالبات بازیکنان و این که آیا این اتفاق فقط در حد حرف است یا نه، گفت: خدا کند به سمت قانون مندی برویم، قانون چیز خوبی است. تعجب می کنم که چرا اینقدر دیر شروع کردیم که به سمت قانون مندی برویم. اگر قبلا تو بمیری من بمیرم نبود، الان این مشکلات وجود نداشت.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: من، هشتصد میلیون از تراکتور و یک میلیارد و چهارصد هم از استقلال می خواهم که اگر شکایت هم بکنم، من را به بی غیرتی متهم می کنند. جالب این است که برای این که صورت مساله را برای آسیا پاک کنند، استقلال از من شکایت کرده است. من ۴ سال پیش از استقلال، یک میلیارد و خورده ای طلب داشتم که شما تفاوت ارزش این پول را در آن زمان و حالا حساب کنید.

قلعه نویی خاطر نشان کرد: جالب این است که با این که دبیر و رئیس فدراسیون اصفهانی هستند، اما هرچه فشار هست، روی سپاهان می آورند. در حالی که در خود سپاهان، حسن جعفری طلبی از یکی از باشگاه ها دارد که چندین بار به ما فشار آوردند و تماس گرفتند که موضوع را فیصله دهید من هم با حسن جعفری صحبت کردم که آن را پیگیری نکند. خدا امسال با این شرایط، به داد ما برسد.

کد خبر 349325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.