دومین اکران اینترنتی «توران خانم» از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود

مجتبی میرطهماسب، کارگردان مستند «توران خانم» از دومین اکران اینترنتی «توران خانم» در ۲۰ تا ۳۱ مردادماه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مانند مرحله قبل با مراجعه به سایت هاشور بلیت تهیه کرده و فیلم را تماشا کنند.

به گزارش ایمنا، مجتبی میرطهماسب درباره نخستین اکران اینترنتی «توران خانم» گفتد: در فاصله‌ یک هفته نمایش آن‌لاین که از ۲۶ خردادماه و همزمان با روز تولد توران میرهادی شروع شد در مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۵ بلیت در داخل و خارج از ایران فروخته شد که کمتر از حد انتظار ما بود و فکر می‌کردیم استقبال بیشتر باشد، اما اشکالاتی که ایجاد شد بیشتر از سمت فضای مجازی بود.

وی درباره تمدید مدت زمان اکران دوم «توران خانم» گفت: با توجه به اینکه فاصله زمانی تا اکران زیاد است می‌توانیم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای داشته باشیم. از سویی برای دیدن این فیلم فقط داشتن دو فاکتور شامل تمایل به دیدن فیلم و دسترسی به اینترنت کافی است و مخاطبان درگیر مشکلاتی مانند دوری راه، ترافیک و سایر مسایل نیستند و به راحتی می‌توانند بلیت تهیه کرده و فیلم را تماشا کنند؛ بنابراین امکان تمدید این مهلت وجود ندارد.
 
این کارگردان با بیان اینکه عواید خالص از اکران اول «توران خانم» ۷۰ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که طبق وعده‌ صاحبان اثر در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ مستقیماً در اختیار هیئت مدیره‌ «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» قرار گرفته است، گفت: عواید حاصل از دومین اکران اینترنی هم طبق وعده به این دو نهاد مدنی تعلق می‌گیرد.

میرطهماسب در توضیح اینکه در زمان اکران اینترنتی مرحله نخست، این مستند از سوی بعضی NGO ها و کافه‌ها به صورت گروهی به نمایش درآمد که نوعی اکران خصوصی محسوب می‌شود، اظهار کرد: بعد از پایان اکران اینترنتی نخست، اکران خصوصی نداشتیم اما در صورت تمایل اماکن معتبر و شناخته شده همزمان یا بعد از اکران دوم، احتمالا اکران خصوصی یا گروهی هم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از ۲۰ مرداد مرحله دوم اکران مستند «توران خانم» به صورت اینترنتی شروع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند مانند مرحله قبل با مراجعه به سایت هاشور بلیت تهیه کرده و فیلم را تماشا کنند.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» اکران شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 349267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.