عبور نفتکش‌های سعودی از باب المندب تعلیق شد

ارتش یمن دومین ناوچه جنگی عربستان را در ساحل غربی یمن و نزدیکی باب المندب منهدم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تقریباً همه مبادلات تجاری عربستان از تنگه باب المندب صورت می گیرد، اما پس از این اقدام ارتش یمن، عربستان عبور نفتکش‌ها در این تنگه را به حال تعلیق در آورد.

وزیر انرژی عربستان بامداد امروز اذعان کرد: ریاض مجبور است تا برقراری کامل امنیت در تنگه باب المندب عبور تمامی نفت‌کش‌ها را از این مسیر متوقف کند.

یک منبع آگاه در ارتش یمن اعلام کرد در حمله موشکی ارتش یمن به ناوچه دوم سعودی در ساحل غربی یمن این ناوچه به طور کامل منهدم و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. ناوچه سعودی حامل تسلیحات و نیروهای وابسته به ائتلاف عربستان بود.

نیروی دریایی یمن قبل از ظهر چهارشنبه نیز یک فروند کشتی جنگی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی با موشک هدف قرار داده بود. در پی عملیات موشکی موفق ارتش یمن، رییس شورای عالی انقلابی یمن اعلام کرد موشک های یمن قادر است بنادر سایر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار دهد.

به گزارش ایمنا، باب‌المَندَب یا تنگه اشک‌ها در قسمت جنوبی دریای سرخ  قرار دارد و این دریا را به خلیج عدن و اقیانوس هند متصل می کند. کشتی‌هایی که از طرف اقیانوس هند می‌آیند پس از گذر از باب‌المندب و عبور از طول دریای سرخ می‌توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند. طبق ارزیابی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت از تنگه باب المندب صادر می شود که معادل شش درصد تجارت نفت جهانی است.

کد خبر 349260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.