دیگر نگران پخش فایل‌های آزاردهنده در مرورگر فایرفاکس نباشید!

قابلیت جدید مرورگر فایرفاکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا از پخش خودکار فایل‌های صوتی و ویدیویی آزاردهنده خلاص شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فایرفاکس (Firefox) یکی از مرورگرهای محبوب در میان کاربران اینترنت است که قابلیت‌های زیادی نظیر امکان مدیریت و پاک کردن آسان اطلاعات شخصی، امکان تغییر مروگر به سلیقه هر فرد ، ۳۰٪ مصرف کمتر رم نسبت به مرورگر گوگل کروم و ... را دارد. اما یکی از مشکلاتی که کاربران فایرفاکس اغلب با آن رو به رو هستند، پخش خودکار فایل‌های صوتی و تصویری هنگام بازدید از صفحات اینترنتی است.

خبر خوب این است که به زودی امکان جلوگیری از پخش ویدئوها و فایل‌های صوتی که اغلب هنگام بازکردن سایت‌ها به طور اتوماتیک شروع به کار می‌کنند، برای کاربران این مرورگر فراهم می‌شود. جالب است بدانید که با انتشار کروم ۶۶ در ماه آوریل، گوگل بسیاری از وب سایت‌هایی که سعی در پخش ویدئو و فایل‌های صوتی خودکار داشتند را محدود کرد و شرکت اپل نیز قابلیت جدید را برای مرورگر  Safari در ماه ژوئن ۲۰۱۷ ایجاد کرد.

در واقع آخرین نسخه مرورگر محبوب موزیلا، به طور پیش فرض از کاربران سوال می‌کند که آیا اجازه می‌دهند یک وب سایت به صورت خودکار برای آنها ویدیو پخش کند یا خیر. همچنین چنانچه کاربران نخواهند که با هر بار باز شدن یک سایت اینترنتی، اجازه پخش خودکار فایل‌های صوتی و تصویری را صادر کنند، می‌توانند به قسمت اولویت‌های مرورگر رفته و تمام قابلیت‌های خودکار سایت را مسدود کنند.

نتیجه مسدود کردن فایل های خودکار (autoplay blocking) این است که کاربران کمتر با فایل‌های آزار دهنده‌ی صوتی و ویدیویی مواجه می شوند. قابلیت جدید تنها در نسخه آزمایشی شبانه فایرفاکس (Nightly test version of Firefox) فعال است، اما قرار است تا ماه اکتبر در نسخه اصلی فایرفاکس قرار بگیرد.

به روز رسانی مروگر فایر فاکس شامل گسترش ردیابی حفاظت از اطلاعات است، بدین صورت که منتشرکنندگان وب سایت‌ها و تبلیغ کنندگان از اجرای نرم افزاریی که به دنبال آنلاین شدن کاربران و به صورت ناخواسته صورت می‌گیرد، منع می‌شوند.

کد خبر 349175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.