یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده مستمری‌بگیر در کشور

قائم مقام کمیته امداد گفت: در شرایط کنونی افزایش ثروت بیشتر در دست ثروتمندان و افزایش فقر در بین نیازمندان را شاهد هستیم که نتیجه این روند گسستگی اجتماعی و افزایش آسیب‌ها در طبقات محروم جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور برقعی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه خدمت در کمیته امداد توفیقی است که به ما عطا شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که موفقیت کمیته امداد بسته به همکاری دیگر سازمان‌ها و به ویژه خیران با این نهاد است.

وی با بیان اینکه در برنامه بلند مدت به دنبال کوتاه کردن مسیر ارایه خدمات به نیازمندان در جامعه هستیم، افزود: فقر ستیزی بر اساس اساسنامه سال ۹۴ که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده در راس برنامه‌های ما قرار دارد و سعی داریم سیل ویرانگر فقر را از سر منشأ مهار کنیم.

 قائم مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه رساندن حق هر صاحب حقی عدالت است، ادامه داد: بر اساس آیات الهی بخشی از دارایی ثروتمندان متعلق به نیازمندان است و با توجه به این آیه می‌توان نابرابری اجتماعی را از میان برداشت و امکانات بیشتری را در اختیار طبقه محروم جامعه قرار داد.

وی با بیان اینکه به منظور ثبات در جامعه، تعاون، اقتدار ذاتی و حرکت در مسیر همگرایی و توانمندی، نیازمند تعقیب آموزه‌های الهی هستیم، افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی افزایش ثروت بیشتر در دست ثروتمندان و افزایش فقر در بین نیازمندان را شاهد هستیم که نتیجه این روند گسستگی اجتماعی و افزایش آسیب‌ها در طبقات محروم جامعه است.

برقعی با اشاره به وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده مستمری‌بگیر در کشور تصریح کرد: آثار تورم در معیشت و درمان مردم ایران به خوبی احساس می‌شود و جامعه برای حرکت در مسیر همگرایی و توانمندی نیازمند نیت‌های خیر و استفاده از آموزه‌های الهی است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه خیر موجب وحدت جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: وظیفه خیران در شرایط کنونی جدی‌تر بوده و باید در این زمینه بیشتر به میدان بیایند.

کد خبر 349098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.