۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
منشوری از هنر در گالری متن

نمایشگاه گروهی از آثار نقاشی، طراحی و مجسمه با نام "منشور" در گالری متن برپا شده است. هریک از آثار، تصویری را ارایه می‌کند که از دریچه نگاه یک هنرمند خلق شده است.

به گزارش ایمنا، "منشور" یکی از اجزای نوری سه‌بَر، از جنس شیشه یا هر جسم شفاف دیگر است که نور سفید را به طولِ ‌موج‌های مختلف تجزیه کرده و یا نور تک‌رنگ را از مسیر انتشار منحرف می‌کند؛ بر اساس همین مفهوم است که عنوان "منشور" برای این نمایشگاه انتخاب شده است. منشور باعث انکسار و انتشار نور در انواعی از طیف‌ها می‌شود؛ هنرمندان مختلف نیز، مفاهیم هنر یا اثر هنری را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهند و این تعبیر، درست مانند عبور نور از منشور است.

بر این اساس است که در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان پیشکسوت همچون حسینعلی ذابحی، علی گلستانه، آنه محمدتاتاری، بیژن نعمتی‌شریف و داوود امدادیان، درکنار هنرمندانی مانند محسن احمدوند، نازگل انصاری‌نیا، وحید چمانی، داریوش حسینی، الهه حیدری، مصطفی دشتی، حسین سلطانی، محسن فولادپور، احمد مرشدلو و نزار موسوی‌نیا نمایش داده شده و به نوعی تنوع آثار هنری با دیدگاه پیشکسوتان و جوانان درکنار هم قرار گرفته و نمایشگاهی منشوروار را اریه کرده است. آثار ارایه شده در این نمایشگاه در قالب مجسمه و هم‌چنین طراحی و نقاشی با استفاده از اکریلیک، رنگ و روغن و یا ترکیب مواد خلق شده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی"منشور" می‌توانند تا ۱۶ مردادماه صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری متن، واقع در خیابان آبشار اول، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

کد خبر 349016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.