از اعتماد آذری به نمازی زاده، تا حفظ شاکله تیم

ذوب آهن، یکی از با ثبات ترین تیم های چند فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران است و به همین دلیل، همواره توانسته در این لیگ، به موفقیت دست یابد. مردان سبزپوش اصفهانی که فصل گذشته را با عنوان نایب قهرمانی فصل به اتمام رساندند، امسال نیز می خواهند در هر سه جام جزء مدعیان باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید یکی از علل موفقیت تیم فوتبال ذوب آهن در سال های اخیر، مدیریت با ثبات و حرفه ای سعید آذری باشد. این قهرمان سابق وزنه برداری، در جمع ذوب آهنی ها خوب عمل کرده و توانسته تیم فوتبال این باشگاه را رفته رفته به سمت موفقیت در لیگ، هدایت کند.

یکی از اتفاقات تاثیرگذار برای ذوب آهن پیش از ابتدای فصل، جدا شدن امیر قلعه نویی، مربی موفق آن ها از این تیم و پیوستن او به سپاهان بود. جدایی که تا روز انجام، ذوب آهن از قبول آن امنتاع و مکرراً آن را رد می کرد.

اما آذری توانست در جذب جایگزین برای مربی، با برنامه ظاهر شود و امید نمازی را به خدمت بگیرد. نمازی زاده چندین تیم را در سطوح مختلف ایالات متحده هدایت کرده است و هدایت تیم زیر ۱۸ ساله های این کشور را هم در کارنامه خود داشته است. همچنین وی به مدت ۳ سال در کنار کارلوس کی روش در تیم ملی حضور داشت که به نظر می رسد که این مربی، توانایی موفق کردن ذوبی ها و همینطور، ورود سبکی جدید به فوتبال این کشور را داشته باشد.

در پست دروازه بان، رشید مظاهریِ ملی پوش، برای یک فصل دیگر دروازه این تیم را بیمه خواهد کرد تا ذوبی ها یکی از معدود تیم های لیگ برتری باشند که بدون هیچ حرف و حدیثی، مردی مطمئن در درون دروازه خود ببینند. البته ذوب آهن روی نیمکت هم محمد باقر صادقی را خواهد داشت که خیال این تیم را به کلی در پست دروازه بانی، راحت خواهد کرد.

در خط دفاع،  خالد شفیعی به تیم همشهری رفت و محمد ستاری نیز راهی پارس جنوبی جم شد. البته ذوب آهن با بازگشت هادی محمدی از تراکتور سازی پس از اتمام دوره خدمت وظیفه عمومی و خرید مسعود ابراهیم زاده از تیم صنعت نفت آبادان به نوعی نگران خط دفاعی خود نیست و در کنار بازیکنان فصل گذشته خود همچون محمدزاده و نژاد مهدی انتظار یک خط دفاعی منسجم از ذوب آهن می رود.

حضور قاسم حدادی فر با تجربه و حمید بوحمدان که قابلیت بازی در چند پست را دارد، از دیگر نقاط قوت ذوب آهن در لیگ هجدهم خواهد بود، هرچند جدایی ولسیانی آنچنان برای ذوبی ها مطلوب نبود.

بی تردید ذوب در خط هافبک، یکی از بهترین بازیکنان موجود در پنجره نقل و انتقالاتی، یعنی محسن مسلمان را جذب کرد. هافبک بسیار خوش تکنیک سابق پرسپولیس، پس از مشکلاتی که با این تیم داشت و عدم توافق با سرخپوشان تهرانی، به تیم سابق خود بازگشت تا علاوه بر این که رفتن بختیار رحمانی به سپاهان، برای سبزپوشان خطرآفرین نشود، نمازی یک عنصر بسیار تاثیر گذار در جلو زمین داشته باشد.

البته جذب مجتبی حقدوست، زبیر نیک نفس و رضا حبیب زاده ذوب آهن را به طور کلی در خط هافبک تامین کرده و با وجود بازیکنی مثل محمدرضا حسینی، خط حمله این تیم به راحتی تغذیه می شود.

در خط حمله، اصفهانی ها مهاجم گلزن خود یعنی مرتضی تبریزی را علیرغم شایعات، از دست ندادند و این بازیکن بار دیگر وفاداری خود به اصفهانی ها را نشان داد. البته جدایی کی روش استنلی، باعث شد ذوب آهن که فصل گذشته در نوک خط حمله کم تعداد بود، به فکر خرید مهاجم بیافتد و در بازار پیش فصل امسال، مسعود حسن زاده از سپاهان را جذب کنند. اما کار آن ها در جذب مهاجم به همینجا ختم نشد تا  مارین سیلوا فرناندز برزیلی و ادی فرناندز از هندوراس هم راهی تیم سبزپوش اصفهانی شوند.

حال باید دید تیم ذوب آهن که به طول کلی شاکله و ساختار اصلی خود را حفظ کرده است، آیا باز هم می تواند با امید نمازی در لیگ بدرخشد یا اتفاقات فوتبال برای سبزپوشان اصفهانی، برخلاف این داستان رخ خواهد داد. به هرحال تا قبل از لیگ، ذوب آهن از لحاظ آماری قطعا یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ ما خواهد بود.

ذوبی ها در حالی در هفته اول لیگ برتر در قائم شهر به مصاف نساجی مازندران خواهند رفت که فصل گذشته در رتبه دوم لیگ قرار گرفتند و در جدول نیم فصل دوم، صدر نشین رقابت ها بودند. ضمن اینکه حضور مهدی رجب زاده روی نیمکت به عنوان مربی می تواند برای این تیم مثمرثمر باشد.

کد خبر 349010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.