بهزیستی بدون مشارکت خیران قادر به پاسخگویی به مددجویان نیست

تیران-معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: بهزیستی بدون مشارکت خیرین قادر به پاسخگویی به نیازهای مددجویان تحت پوشش این سازمان نیست.

علی اصغر شاه زیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: یکصد هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند و بهزیستی بدون مشارکت خیران قادر به پاسخگویی به نیازهای مددجویان تحت پوشش این سازمان نیست.

وی افزود: 18 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان نیازمند مسکن هستند و برای احداث منازل آن ها باید خیران همکاری کنند تا با مشارکت دولت، تسهیلات بانکی، ادارات خدماتی و خیران مشکل مسکن آنان رفع شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: پروژه های اشتغالزایی برای مددجویان فرصت های خوبی را برای خودکفایی و کاهش وابستگی به منابع حمایتی را ایجاد کرده و سالیانه بر اساس سهمیه میزان وابستگی ها کم می شود.

وی با اشاره به اقداماتی که برای مددجویان در ماه مبارک رمضان صورت گرفته، گفت: بیش از سه میلیارد ریال خیران برای مددجویان این نهاد در ماه مبارک رمضان کمک کردند و این نمونه ای از مشارکت خیران در فعالیت های عام المنفعه است.

شاه زیدی با اشاره به نیاز به همکاری خیران در فعالیت های اجتماعی، تصریح کرد: برای خروج از مشکلات اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز به مشارکت خیران در ایجاد فرصت شغلی، کاهش فقر، آموزش و آگاهی بخشی نیاز است.

وی با بیان اینکه آموزش عمومی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: طلاق و اعتیاد از مهم ترین آسیب های اجتماعی استان است که باید با آگاهی بخشی و رفع معضلات پیش رو گام های استواری برداشت.

کد خبر 348412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.