صنعتگر از عهده پرداخت وام ۱۸ درصدی بر نمی‌آید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: توسعه و احیا صنایع نیازمند اعتبار است اما تسویه وام ۱۸ درصدی صنایع با توجه به شرایط موجود ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسرافیل احمدیه صبح امروز_۲۴ تیر ۹۷_ در بیست و سومین همایش روز صنعت با اشاره به سهم استان از واحدهای صنعتی کشور اظهار کرد: ۱۱ درصد واحدهای صنعتی، ۹ درصد سرمایه گذاری کشور و ۱۰ درصد اشتغالزایی کشور با تعداد ۷۱ هزار شاغل متعلق به اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه صنایع نیازمند به سرمایه هستیم افزود: سرمایه مورد نیاز قرار است از سوی بانک‌ها با سود ۱۸ درصدی در اختیار ما قرار گیرد، البته چنین سودی برای وام اشتغال مناسب نیست و صنعتگر از عهده پرداخت آن بر نمی‌آید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه معادن از شرایط ویژه ای برخوردار هستند، افزود: هم اکنون ۸۱۷ واحد معدنی بخش خصوصی فعال هستند، معادنی مانند طلا و سنگ های زینتی برای ما بسیار حائز اهمیت اند و امروزه ۳۲ میلیون تن مواد از معادن در حال استخراج است.

احمدیه با اشاره به مشکلات واحدهای سنگبری اضافه کرد: فعالیت این واحدها در توسعه صادرات بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

کد خبر 348383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.