حرم مطهر حضرت زینب (س) ظرفیت پذیرش۵۰۰ هزار گردشگر در سال را دارد

تولیت آستانه مقدسه حضرت زینب(س) گفت: با توجه به اینکه حرم مطهر حضرت زینب (س) بنت موسی‌بن‌جعفر(ع) در اصفهان بعد از حرم حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاه‌عبدالعظیم و شاه‌چراغ پنجمین قطب زیارتی کشور است، ظرفیت پذیرش گردشگر مذهبی تا ۵۰۰ هزار نفر در سال را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا دیانی صبح امروز - جمعه ۲۲ تیرماه-  در جلسه بررسی پیشرفت طرح توسعه حرم زینب(س) اظهارکرد: امامزادگان گوهرهای ناب هستند، اما بی‌بی زینب(س) ویژگی خاصی دارند آن‌گونه که علماء و مجتهدان شهر اصفهان از جمله آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی و بسیاری از بزرگان و محققان دیگر، پیاپی مردم را نسبت به زیارت این مرقد شریف تشویق می‌کردند و خود نیز بنا بر ارادت زیادی که به این امامزاده با عظمت داشت، وصیت کرد که در این آستان مقدس به خاک سپرده شود.

وی افزود: مرحوم علامه میرزا محمدعلی معلم حبیب‌آبادی بنا به دستور آیت الله شیخ محمد حسین فشارکی، شروع به تحقیقات مفصل و تألیف کتابی با عنوان «کشف الخبیه عن مقبره الزینبیه» درباره معرفی این بانوی با کرامت کرد که با تأیید آیت الله فشارکی به چاپ رسید.

تولیت آستانه مقدسه حضرت زینب(س) با بیان اینکه این قطب زیارتی پذیرایی بسیاری از زائران ایرانی و خارجی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر حضرت زینب(س) بعد از حرم حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاه عبدالعظیم و شاه‌چراغ پنجمین قطب زیارتی کشور است، ظرفیت گردشگر مذهبی تا ۵۰۰ هزار نفر در سال را دارد.

وی طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) را محرک توسعه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان و عامل مهمی برای رونق اقتصادی و گردشگری این منطقه خواند و گفت: بنا بر تاکیدات استاندار اصفهان، این محل الگوی توسعه مناطق محروم و بازآفرینی بافت فرسوده به شمار می‌رود.

دیانی از همکاری‌های خوب شهرداری با آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت زینب(س) تشکر و خاطرنشان کرد: تمام اهداف و ابعاد مورد نظر شهرداری اصفهان در طرح توسعه حرم پیش‌بینی شده، اما نیاز به توجه و برنامه جدی‌تری است.

وی خواستار برگزاری جلسات ماهیانه همچنین تشکیل کمیته‌ای برای بررسی روند پیشرفت طرح توسعه حرم و مشکلات احتمالی شد و تاکید کرد: آزادسازی‌ها برای اجرای این طرح باید با اولویت معابر به خصوص معابر اطراف خیابان درویشی باشد، همچنین دعوت از سرمایه گذران بخش خصوصی برای ساخت هتل نیز باید انجام شود.

کد خبر 348213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.