ابلاغ پیام رهبری و رییس‌جمهور در جلسه فردای ولایتی با پوتین

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ظهر امروز وارد مسکو شد تا پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان را به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برساند.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در رأس هیاتی  وارد مسکو شد، وی علاوه بر دیدار با رییس جمهور روسیه با وزیر انرژی این کشور که رییس کمیسیون مشترک ایران و روسیه است، نیز دیدار خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام شده که ترامپ از توافق برجام خارج شده و مذاکره‌کنندگان کشورمان و دستگاه دیپلماسی در حال رایزنی و مذاکره با کشورهای عضو گروه ۱+۴ هستند قطعا نتایج و دستاوردهای این سفر در روابط ایران و مسکو و همچنین  تعاملات ایران با طرف های اروپایی تاثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر هم‌زمان با سفر مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به مسکو سفر کرده است در شرایطی که طی هفته‌های اخیر رژیم اسرائیل روسیه را تحت فشار قرار داده تا ایران از سوریه خارج شود.

طی ماه‌های اخیر علی اکبر ولایتی با مقامات و شخصیت‌هایی از جمله مشاور امنیت ملی عراق، «آلفونس داستیس»، وزیر امور خارجه اسپانیا، برخی از اعضای سران کرد سوریه، اساتید ارشد اندیشکده والدای روسیه، «توماس گومارت»، رییس انستیتو روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) در خصوص توسعه روابط دو طرف و همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

بر اساس اعلام رسانه‌ها ولایتی احتمالا پس از سفر به روسیه به چین نیز سفر کند.

منبع:ایسنا

کد خبر 348075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.