آموزش خوشنویسی زبان لاتین در خانه صفوی

نشست دورهمی "آموزش خوشنویسی زبان لاتین" با حضور "هانیه امان‌زاده" در خانه صفوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست که با حضور "هانیه امان‌زاده" کارشناس ارشد آموزش انگلیسی و مدرس خط لاتین برگزار می‌شود، ضمن مرور تاریخچه‌ای از هنر خوشنویسی، اصول اولیه خوشنویسی لاتین آموزش داده می‌شود. هم‌چنین انواع سبک‌های خوشنویسی بررسی شده و درنهایت هریک از شرکت‌کنندگان در این نشست، نام خود را به سبک هندرایتینگ خواهند نوشت.

"هندرایتینگ" یکی کاربردی‌ترین سبک‌های نوشتاری در اکثر جوامع اروپایی و آمریکایی است و در واقع در زبان نوشتاری تمام افرادی که حرف a تا z استفاده شده می‌توان از این سبک استفاده کرد. "هندرایتینگ" سبکی نوشتاری است و به‌صورت مستقل جزو سبک‌های هنری خوشنویسی بشمار نمی‌رود و از سبک هنری خوشنویسی "کاپِرپِلِیت" گرفته شده است. 

یکی از نکات مهم درباره خوشنویسی لاتین، تناسب حروفی است که برخواسته از ذهنیت متناسب هنرمند خطاط و خوشنویس ارایه می‌شود. تناسب بی‌نظیر حروف و کلمات و هم آوایی جملات در بیان یک مفهوم والا و ارزشمند در تمام آثار خوشنویسی دنیا از نستعلیق و شکسته نستعلیق ایرانی تا خط کوفی و خط اورنامنتال لاتین اهمیت بسیاری دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در نشست "آموزش خوشنویسی زبان لاتین" می‌توانند یک‌شنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۹ به خناه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند. ورود به این نشست برای عموم آزاد و رایگان است.

کد خبر 347826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.