سه دانشجوی افغانی رتبه یک کنکور، بورسیه می‌شوند

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بورسیه سه دانشجوی افغانستانی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید علیزاده در شانزدهمین آیین نکوداشت مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی شمال و شمال شرقی کشور گفت: کلیه دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، در صورت کسب رتبه‌های تک رقمی و دورقمی در آزمون‌های سازمان سنجش از سوی وزارت علوم بورسیه می شوند.

وی در ادامه افزود:براساس مصوبه شورای بورسیه وزارت علوم در سال گذشته، دانشجویان خارجی نخبه دانشگاه‌های کشور اگر در کنکورهای سازمان سنجش رتبه‌های تک رقمی و دورقمی کسب کنند، بورسیه وزارت علوم می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی خاطرنشان کرد:سال گذشته یک دانشجوی افغانستانی موفق به کسب رتبه یک در کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی و بورسیه شد که این سیاست تشویقی اثرات مناسبی به دنبال داشته و امسال نیز سه دانشجوی افغان دیگر رتبه یک رقمی  در کنکور ارشد کسب کردند.  

وی با اشاره به مولفه‌های بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سند ۱۴۰۴ و برنامه پنجم و ششم با صراحت بر بین‌المللی سازی تاکید شده است. همچنین از زیرساخت‌های بین‌المللی‌سازی در کشور می‌توان به دانشگاه‌های برتر نظیر دانشگاه فردوسی اشاره کرد که به عنوان مهم‌ترین زیرساخت منابع غنی تربیت نیروی انسانی در این راستا تلاش می‌کنند.

کد خبر 347782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.