آغاز دو طرح بزرگ مرمتی در کاخ چهلستون اصفهان

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان از آغاز دو طرح بزرگ مرمتی در این مجموعه تاریخی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، عاصفه بدر گفت: همزمان با اتمام عملیات ۱۰ طرح مرمتی در مجموعه کاخ چهلستون و باغ جهان نما در سال گذشته، دو طرح عملیاتی جدید در سازه چوبی ایوان ستوندار این کاخ که از جمله بزرگ‌ترین سازه های چوبی و تاریخی کشور به شمار می رود، آغاز شد.

وی گفت: این طرح‌های مرمتی در مرحله اول عبارت است از آغاز مرحله جدید آسیب شناسی، مرمت و استحکام بخشی سازه چوبی سقف ایوان ستوندار که از دو سال گذشته آغاز شده و مرحله جدید و نهایی آن در تیرماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

بدر هم‌چنین در خصوص دومین عملیات مرمتی در این کاخ تصریح کرد: در دومین عملیات مرمتی در کاخ چهلستون، ادامه طرح‌های مرمتی سقف سازه چوبی کاخ شامل پاکسازی مکانیکی و شیمیایی، تثبیت لایه‌های تزئینی، پوسته چسبانی، تزریق لایه‌های تزئینی، موزون‌سازی رنگ‌های بخش‌های مختلف سقف کاخ و ثبت نهایی رنگ‌ها است.

مدیر مجموعه کاخ چهلستون درباره چگونگی اجرای این عملیات‌های مرمتی گفت: این عملیات‌ها از تیرماه سال جاری آغاز و با اعتباری معادل یک میلیارد و نهصد میلیون ریال برای مرمت و استحکام بخشی دوپوش سقف ایوان و یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برای موزون‌سازی رنگ دو دهنه سقف ایوان ستوندار به صورت متناوب تا پاییز سال جاری ادامه خواهد یافت.

کد خبر 347755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.