نقد و بررسی رمان "خاک‌سفید" در خانه خورشید

رمان "خاک‌سفید" نوشته "حمید بابایی" در هشتاد و پنجمین نشست نقد و بررسی داستان کانون داستان‌نویسی بهانه روایت با حضور "سیاوش گلشیری " به‌عنوان منتقد بررسی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در هشتاد و پنجمین نشست‌ نقد و بررسی رمان و مجموعه داستان که از سوی کانون داستان‌نویسی بهانه روایت و با همکاری موسسه فرهنگی، هنری و ادبی روایت کلک خورشید برگزار می‌شود، رمان "خاک سفید" نوشته "حمید بابایی" با حضور "سیاوش گلشیری" نقد و بررسی خواهد شد.

محله خاک‌سفید در اواخر دهه ۵۰ در تهران شکل گرفته و از آن زمان تا پیش از سال ۱۳۸۷ محدوده وسیعی داشته که از سمت شمال خیابان وفادار و از ضلع شرق به خیابان شاهد و از سمت غرب به خیابان اتحاد و از ضلع جنوب به بزرگراه رسالت محدود می‌شد و البته هنوز هم بسیاری از افراد این محله را با این جغرافیا می‌شناسند، اما محدوده محله خاک‌سفید بعد از تقسیم‌بندی سال ۸۷ از سوی شهرداری تهران به سه محله خاک‌سفید، تهران‌پارس شرقی و جوادیه تهران‌پارس تفکیک شده است.  محله خاک‌سفید در ناحیه۶ شهرداری قرار دارد.

"حمید بابایی" در رمان "خاک‌سفید" زندگی چند نفر در محله خاک‌سفید تهران‌پارس را روایت می‌کند و زمان روایت به سال های ۷۴ تا ۸۰  بازمی‌گردد که محله خاک‌سفید و بخش "جزیره" ویران شد. حمید بابایی در نوشتن این رمان سعی کرده است خشونت موجود در جزیره خاک‌سفید را به تصویر بکشد. وی در این راه هم‌چنین از افسانه‌پردازی‌هایی که در مورد این منطقه وجود دارد، استفاده کرده است و با نگاهی واقع‌گرایانه به این موضوع وارد شده است. 

بابایی پیش از این نیز رمان "من و غول کوزه" را برای گروه سنی نوجوانان نگاشته است.

نشست نقد و بررسی رمان "خاک سفید" نوشته "حمید بابایی" چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه خورشید، واقع در آبشار اول، روبروی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کد خبر 347733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.