بازاریان آب در آسیاب دشمن نریزند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کار دشمن در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی، روانی و عملی است، اما در این عرصه دولت و حکومت باید به مردم رسیدگی کنند و بازاریان نیز مراقب باشند آب در آسیاب دشمن نریزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: یکی از مواردی که فکر انسان را منحرف می کند و انسان را مورد امتحان الهی قرار می دهد، فرزند و مال است.

وی افزود: درباره حقوق فرزندان به گردن والدین مباحث متعددی مطرح است و نتیجه تمام آنها به این فرمایش پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «فرزندان خود را با خصلت حب پیامبر و محبت به اهل بیت تربیت کنید» منتهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به وظایف انسان نسبت به قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: انسانها وظیفه دارند برای یادگیری، حفظ، قرائت، تفکر و عمل به قرآن تلاش کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه دوم با تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت حضرت آیت الله حاج سید جواد خامنه ای، پدر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهید ربانی، شیخ جواد تبریزی و افرادی که به وسیله ناو آمریکا در خلیج فارس به شهادت رسیدند، گفت: مهمترین مناسبت غم انگیز در هفته آینده شهادت حضرت امام صادق(ع) مصادف با ۲۵ شوال است، امام بزرگواری که بسیار بر گردن مسلمانان به خصوص شیعیان حق دارد.

وی افزود: مذهب ما مذهب پیامبر اسلام(ص) است، اما به شیعیان «جعفری مذهب» می گویند؛ زیرا در زمان ایشان مذاهب مختلفی از جمله شافعی ها، حنفی ها و ...  وجود داشته و از همان دوران به شیعیان، جعفری مذهب می گفتند.

امام جمعه اصفهان افزود: امام صادق(ع) و پدر بزرگوار ایشان در دعوای بین بنی عباس و بنی امیه در هر فرصتی که به دست می آوردند، دین اسلام را برای مسلمانان شفاف و روشن می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) ویژگی‌های مؤمن واقعی را  کسب درآمد از راه صحیح و شرعی، حسن خلق، انفاق مازاد مال در راه خدا، کم گویی و دور نگهداشتن شر خود از مردم عنوان می‌کردند، گفت: امیدوارم همه ما از این صفات زیبا برخوردار باشیم و آنها را در خودمان تقویت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: حضرت امام صادق(ع) چهارهزار شاگرد داشتند و برخی از آنها ۱۲ هزار روایت از ایشان حفظ می کردند و می نوشتند، به طوری که بعدها این نوشته های شاگردان امام صادق(ع) به ۴۰۰ کتاب تبدیل شد، از جمله افرادی که روایات نقل شده امام ششم شیعیان را در کتاب نقل کرده «مرحوم شیخ کلینی» و «مرحوم شیخ طوسی» بودند.

وی تاکید کرد: آنچه از اسلام، پیامبر اسلام و عاشورا داریم، از حضرت امام صادق(ع) و پدر بزرگوار ایشان است، از این رو همواره منت دار این بزرگواران هستیم و در برابر آنها سر تعظیم فرو می آوریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حضرت امام صادق(ع) هرگز به دنیا اعتنا نداشتند، افزود: امام صادق(ع) در زندگی به قله های حقیقت رسید و هرگز در مسیر خود نلغزید و ما هم باید از ایشان الگو بگیریم.

دولت و حکومت باید به مردم رسیدگی کند

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در کشور گفت: کسبه و بازاریان بدانند امروز جنگ اقتصادی ما شروع شده است و هدف دشمن جدا کردن مردم از حکومت الهی است، حکومتی که آن را مردم نگهداشته اند و اگر مردم نباشند حاکمان آن خانه نشین می‌شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: کار دشمن در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی، روانی و عملی است اما در این عرصه دولت و حکومت باید به مردم رسیدگی کنند و بازاریان نیز مراقب باشند آب در آسیاب دشمن نریزند.

وی با بیان اینکه امروز منافقان هر جا گروهی را برای اعتصاب و سردادن شعار تحریک می‌کنند، اظهارکرد: منافقان به صراحت گفتند این تابستان در ایران آتش به پا می کنیم، اما ما به حول و قوه الهی این آتش را با هوشیاری مردم خاموش خواهیم کرد.

امام جمعه اصفهان خطاب به بازاریان گفت: در دوران دفاع مقدس این بازاریان بودند که جنگ را می‌گرداندند، اما امروز می بینیم که برخی از آنها اجناس را خریداری و به دو برابر قیمت خرید می فروشند، در حالی که باید در شرایط اقتصادی موجود بکوشند تا در برابر امتحان الهی سربلند بیرون آیند.

وی ادامه داد: ما باید به همدیگر رحم کنیم، دولت و حکومت باید به مردم رسیدگی کنند، مردم هم دست هم را بگیرند تا در شرایط اقتصادی کسی تحت فشار قرار نگیرد.

کد خبر 347663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.