ادامه ماجراجویی سه شیرها با طلسم شکنی در ضربات پنالتی

تیم ملی انگلیس با پیروزی در ضربات پنالتی برابر کلمبیا، راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شب گذشته از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران تیم‌های کلمبیا و انگلیس در ورزشگاه اسپارتاک شهر مسکو به مصاف هم رفتند که در نهایت پس از تساوی یک بر یک در وقت‌های اضافه، این انگلیس بود که با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

گل‌ها: یری مینا (دقیقه ۹۰+۳) برای کلمبیا؛ هری کین (دقیقه ۵۷- پنالتی) برای انگلیس

اخطار: ویلمار باریوس (دقیقه ۴۱)، سانتیاگو آریاس (دقیقه ۵۲)، کارلوس سانچس (دقیقه ۵۴)،  رادامل فالکائو (دقیقه ۶۳) کارلوس باکا (دقیقه ۶۴) و کوادرادو (دقیقه ۱۱۸) از کلمبیا؛ جورن هندرسون (دقیقه ۵۶)، جسی لینگارد (دقیقه ۶۹) از انگلیس

کلمبیا: داوید اوسپینا، یری مینا، داوینسون سانچس، سانتیاگو آریاس (۱۱۶- کریستین زاپاتا)، یوهان موجیکا، ویلمار باریوس، کارلوس سانچس (۷۹- ماتیس اریبه)، جفرسون لرما (۶۱- کارلوس باکا)، خوان کوادرادو، خوان کوئینترو (۸۸- لوییس موریل) و رادامل فالکائو

انگلیس: جوردن پیکفورد، کایل واکر (۱۱۳- مارکوس راشفورد)، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، دله آلی (۸۰- اریک دایر)، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ (۱۰۲- دنی رز)، رحیم استرلینگ (۸۸- جیمی واردی) و هری کین

آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی بین کلمبیا و انگلیس آغاز شد که غیبت "خامس رودریگز" هافبک کلمبیا، تا حدود زیادی روی کیفیت این تیم در تقابل با انگلیس اثر گذاشته بود و این "شاگردان ساوت گیت" بودند که بازی را از همان ابتدا برتر و با تسلط بیشتر آغاز کردند تا شانس‌های بیشتری برای گلزنی به وجود بیاورند.

هرچند حاصل کار دو تیم در نیمه نخست گلی در پی نداشت و یکی از کم و افت خیزترین نیمه اول‌های مرحله یک هشتم نهایی رقم خورد اما در نیمه دوم و دقیقه ۵۷ انگلیس مزد برتری خود را با پنالتی "هری کین" گرفت تا در ادامه بازی را با خیال راحت‌تری دنبال کنند.

کلمبیا که در دقایق باقیمانده با اضافه کردن مهاجم و بازی به مراتب هجومی‌تر دنبال گل تساوی بود چند بار تا آستانه گل تساوی پیش رفت. سرمربی کلمبیا در ۵ دقیقه پایانی بازی یک مهاجم دیگر نیز اضافه کرد تا در عمل با ۳ مهاجم برای گل تساوی تلاش کنند که البته در این امر هم موفق بودند و در سومین دقیقه وقت‌های اضافه روی یک ضربه کرنر این "یری مینا" بود که برای سومین بار متوالی برای تیمش گلزنی کرد و بازی را به وقت‌های اضافه برد.

در وقت‌های اضافه تلاش دو تیم ثمری نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی انگلیس یک پنالتی و کلمبیا دو پنالتی هدر دادند تا در نهایت انگلیس با پیروزی ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی راهی مرحله بعد شود. انگلیس در سالیان اخیر در همه رقابت‌ها از جمله جام جهانی، یورو و المپیک در ضربات پنالتیِ پایان بازی ناکام بود اما در این دوره شاگردان "ساوت گیت" طلسم شکنی کردند تا رویاهای جهانی خود را همچنان دنبال کنند.

حالا انگلیس که بیشتر از همه ادوار اخیر با توجه به جدول مسابقات به فینالیست شدن امیدوار است در مرحله بعد سوئد را رو به روی خود می‌بیند، تیمی که در ناکامی هلند و ایتالیا در رسیدن به جام جهانی و حذف آلمان در مرحله گروهی نقش داشته است و قطعاً حریف سختی برای انگلیس به شمار می‌رود.

رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی پس از دو روز تعطیلی مسابقات، از عصر روز جمعه با دیدار اروگوئه و فرانسه آغاز می‌شود.

کد خبر 347484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.