قلعه‌نویی: برانکو فردوسی پور را نداشت

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: فردوسی پور حرکت هایی می کند که دو هزار تبلیغ این کار را نمی کند ولی وقتی وارد جام جهانی شدیم، گفتند در گروه مرگ هستیم که دیدیم در گروه مرگ نبودیم.

به گزارش ایمنا، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با رادیو تهران در مورد شرایط اردوی طلایی پوشان گفت: ما از ۲۶ خرداد ماه تمرینات را شروع کردیم و طبق برنامه ای که به باشگاه دادیم، جلو آمدیم. از باشگاه هم تشکر می کنیم که در جذب بازیکنان مدنظر ما بسیار خوب و سریع عمل کردند.

وی افزود: ما بعد از ۱۰ روز تمرین در اصفهان، اردوی اول داخلی خود را شروع کردیم و امروز یک بازی برابر استقلال خوزستان داریم و بعد در مقابل پارس جنوبی جم بازی می کنیم. سپس به اصفهان باز می گردیم و اردوی خارجی را شروع می کنیم که یک هفته است. 

وی در مورد اینکه اردوی خارجی، ادامه داد: ما همیشه به ترکیه می رویم؛ سال پنجم یا ششم است که اردوهای خود را در پندیک (یک ساعت فاصله تا استانبول) برگزار می کنیم و خیلی عالی است. البته الان هم خیلی راضی هستیم و شرایط خیلی خوبی دارد.

سرمربی تیم سپاهان در مورد استفاده از بازیکنانی که مختص خود او هستند و اکنون نیز در سپاهان هستند، و اینکه می تواند این موضوع شمشیری دولبه برای او باشد، تصریح کرد: بازیکنانی که می گیریم بر اساس افکار تاکتیکی ما است. اما اینکه در چه تیمی بودند، در مرحله بعدی است. بازیکنانی مثل شهباززاده و قاضی در مقطعی بد بودند ولی وقتی به تیم ما اضافه شدند نمایش خوبی داشتند و همه این را دیدند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این بازیکنانی که بر اساس نقاط ضعف گرفتیم، نمایش خوبی داشته باشند. فصل گذشته سپاهان شرایط خوبی از نظر میانگین قدی نداشت و با خریدهایی که داشتیم سعی کردیم این ضعف را برطرف کنیم. در نهایت امیدواریم سپاهان به شرایط خوب گذشته بازگردد و من هم خیلی به این تیم امیدوارم، چون بچه ها با دل و جان کار می کنند.

قلعه نویی در مورد هافبک برزیلی مورد نظر سپاهان افزود: حداقل ما ۸۰ فیلم را برای انتخاب بازیکن خارجی می بینیم، بعد ۵ نفر و بعد یک نفر را انتخاب می کنیم. امسال هم همین کار را کردیم، یک هافبک بازیساز خوب را انتخاب کردیم و در اختیار باشگاه قرار داده ایم. البته می دانید که شرایط ارزی خوب نیست و باید ببینیم که مسئولان باشگاه چه می کنند.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در کشور اظهار کرد: خدا به این مردم کمک کند؛ شرایط اقتصادی خوب نیست و مردم نیاز به آرامش دارند. شما همین جام جهانی را ببینید، دنیا از دیدن فوتبال لذت می برد، بازی ژاپن را دیدید؛ فرهنگ مردم آنها را دیدید. امیدوارم که کشور ما هم به همین سمت برود و مردم به آرامش برسند.

قلعه نویی در مورد اینکه آیا با ارز دولتی بازیکن برزیلی جذب خواهد شد؟ تاکید کرد: خدا شاهد است که من در دوران مربیگری هیچ وقت از این مسائل مطلع نبوده ام. خدا را گواه می گیریم که در این چند ساله نه می دانم بازیکن چقدر گرفته و نه همکارنم؛ الان هم نمی دانم شرایط چگونه است. 

وی در مورد کادر فنی خود و اینکه کسی اضافه می شود یا خیر بیان کرد: ما فقط "تکسیرا" را این روزها نداریم که در حال گذراندن یک دوره است و به ما ملحق خواهد شد. 

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا علی کریمی در سپاهان می ماند یا خیر؟ خاطر نشان کرد: علی کریمی جز سرمایه های باشگاه سپاهان است، با تنها بازیکنی که صحبت کردم کریمی بود و در مورد شرایط با وی صحبت کردم. گفتم که راه محرم را برود اما بعد اینکه به باشگاه رفت، در باشگاه صحبت های دیگری را مطرح کرده که برایم جای تعجب داشت. من معتقدم بازیکن هر جایی که هست باید با دلش بازی کند.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که با این شرایط جایی دیگر برای کریمی در تیم وجود دارد؟ گفت: من به ایشان گفتم که کاپیتان تیم من هستید و وقتی خودش گفته دوست ندارد در سپاهان باشد، برای او آرزوی موفقیت می کنیم.

قلعه نویی سپس در مورد قرارداد کی روش، عملکرد تیم ملی در جام جهانی نسبت به رقبای آسیایی و همینطور حواشی پس از جام اظهار کرد: ای کاش این سوال را از من نمی پرسیدید، چون اگر واقعیت را بگویم به خیلی ها برمی خورد و من آدمی هستم که نمی توانم واقعیت را نگویم.

وی ادامه داد: باید دو نگاه داشته باشیم؛ قبل از جام جهانی ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به جام جهانی رفتیم. فردوسی پور حرکت هایی می کند که دو هزار تبلیغات این کار را نمی کند ولی وقتی وارد جام جهانی شدیم، گفتند در گروه مرگ هستیم که دیدیم در گروه مرگ نبودیم. بچه ها زحمت کشیدند، واقعا با تمام وجودشان تلاش کردند و من در صفحه شخصی ام تشکر کردم. اما اگر نگاه فنی داشته باشیم باید با مردم روراست باشیم.

قلعه نویی در مورد حواشی پیش آمده میان برانکو و کی روش تاکید کرد: من تعجب کردم که چرا آقای کی روش این حرف ها را زدند. به هر حال مردم شاد بودند. برانکو مردی بزرگ و انسان مدار است و برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. اینکه ۲۴ ساعت بعد از جام جهانی این صحبت ها مطرح می شود، تعجب آور است.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا با این شیوه می توان در جام ملت ها نتیجه گرفت؟ تصریح کرد: هر مربی ای افکار تاکتیکی خاص خود دارد و من اصلا این مدلی بازی نمی کنم. در بازی برگشت ذوب آهن برابر استقلال می توانستیم دفاع کنیم ولی آمار ما خیلی بهتر از بازی رفت بود. درست است باختیم ولی یک فوتبال خوب ارائه دادیم.

قلعه نویی در پاسخ به صحبت های مجری برنامه که گفت طرفداران کی روش می گویند که ما با این شیوه بازی کردیم و حداقل نباختیم و یا سنگین نباختیم، افزود: فوتبال را باید هم زیبا بازی کرد و هم نتیجه گرفت و نباید سطح توقع مردم را پایین بیاوریم. اما یک بحث فنی داریم؛ آمار فیفا می گوید که ما از نظر مالکیت و ضربه به دروازه رتبه ۳۲ دوم را گرفتیم.

وی ادامه داد: البته آقای کی روش برای هر بازی برنامه داشت و باید از ایشان تشکر کرد. اما بازی کره و ژاپن را دیدیم. ما از نظر فنی می توانیم بهتر از کره و ژاپن باشیم و اعتقاد دارم ایرانی می تواند در هر چیزی بین ۲۰ رتبه برتر باشد ولی این بستگی به نگاه کادر فنی دارد. آقای کی روش دوست دارد اینگونه بازی کند و هیچ کس هم نباید از او ایراد بگیرد؛ کما اینکه وقتی برانکو سرمربی تیم ملی بود، اگر اشتباه نکنم تیم ما پانزدهم جهان شد.

 قلعه نویی با اشاره به اینکه در آن زمان هیچ کس از برانکو تشکر نکرد، اظهار کرد: می دانید چرا؟ چون برانکو عادل فردوسی پور را نداشت (باخنده)؛ البته من عادل را دوست دارم و سه چهار روز پیش هم با او صحبت کردم. گفتم که بحث تبلیغات خیلی مهم است ولی باز هم همه چیز به تفکر کی روش باز می گردد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: کی روش برای همیشه به خاطر زحماتی که کشیده در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است ولی یک سری رفتارها دارد. الان هم جام ملت ها را داریم و هم لیگ قهرمانان آسیا را که امیدوارم حداقل در یکی از آنها به فینال برویم. فوتبال تمام می شود ولی مسائل اخلاق مداری خیلی مهم تر از مسائل فنی است.

قلعه نویی در ادامه و در خصوص اینکه آیا صحبت های مهدی تاج آرامش بخش بوده یا خیر؟ گفت:‌ امیدوارم این صحبت ها در حد حرف نباشد و در حد عمل باشد و اگر اتفاقی می افتد باید مقصر مشخص شود. آقایان مثل مدیران فدراسیون و فردوسی پور چشم پوشی می کنند و سر یک سری آدم های دیگر را می زنند که نه انسانی است، نه اخلاقی و نه مسلمانی.

در این لحظه مجری برنامه به حمایت از عادل فردوسی پور پرداخت و گفت که بنده خدا عادل کاری هم نکرده که این همه هجمه روی او وجود دارد (باخنده)، که قلعه نویی پاسخ داد: نه اصلا اینگونه نیست. شما مصاحبه ها و اتفاقات بعد آن را ببینید، اتفاقا عادل خیلی کار کرده است.

سرمربی سپاهان در ادامه در مورد اینکه آیا عارف غلامی به تیم اضافه می شود یا خیر، افزود: عارف غلامی سه هفته است که در تمرینات حاضر نمی شود و بازیکنی که سه هفته است تمرین نمی کند یعنی عملا نخواسته در کنار ما باشد. برای خودش و تیمش آرزوی موفقیت می کنم.

منبع: ورزش۳

کد خبر 347478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران(بجنورد) IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    1 0
    یعنی از نظر ایشون باخت دو هیچ به پرتغال و باخت سه یک مقابل مکزیک و تساوی مقابل آنگولا خیلی عالی بوده ولی چون فردوسی پور حمایت نکرده برانکو تو تیم ملی نموند حالا بماند که برانکو شهامت برگشتن به ایران رو نداشت.....الانم ما مردم داریم گول میخوریم که دومین برد تاریخ جام جهانی رو بعد 20 سال کسب کردیم مقابل قهرمان آفریقا و از قهرمان اروپا مساوی گرفتیم ...این نتایج فاجعه هستش ولی ما مردم قدرت تشخیص نداریم و داریم گول فردوسی پور رو میخوریم..قدرت تشخیص اینکه ایشون تیمش در آسیا 12 تا گل رو خورده رو هم نداریم