تایید محیط زیست نباشد استاندار اصراری بر واگذاری معدن "موته" ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان گفت: حتما استعلامی از محیط زیست بابت حفر معدن تراورتن موته گرفته شده است و استاندار هم با تایید دستگاه مربوطه طرح را امضا کردند.

محمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صحبت برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه صنعت بر محیط زیست اولویت دارد برای همین مجوز حفر معدن موته صادر شده است، اظهار کرد: صنعت بر محیط زیست اولویت ندارد، اگر طرح متوازن باشد محیط زیست هم مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: هر کدام از اینها در چارچوب خود مهم است، اما اگر در مورد طرحی سوال می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد. برای چنین طرح هایی شورای معادن با حضور اشخاص مشخصی وجود تشکیل می‌شود که یکی از اعضا استاندار است، هر کدام از این دستگاه‌ها صاحب نظر هستند. محال است دستگاه تخصصی نظری بدهد و آقای استاندار بخواهد آن را رد کند.

معاون اقتصادی استاندار در پاسخ به اینکه استاندار مشروط به موافقت اداره کل محیط زیست با این طرح موافقت کرده، آیا محیط زیست این طرح را تایید کرده است؟ گفت: من به شما اعتماد می‌دهم که اگر طرحی به تایید دستگاه تخصصی اش نرسد، استاندار هیچ اصراری بر اجرای آن ندارند، که یکی از آنها موته است.

شجاعی در پاسخ به این سوال که واگذاری معدن تراورتن در موته با امضای اداره کل محیط زیست انجام شده یا خیر؟ گفت: امضای محیط زیست در مجوزهای مورد نظر نبوده است، اما حتما استعلام آن سازمان بوده و پاسخ داده‌اند، این طرح اگر تاییدیه محیط زیست را نداشته باشد خود استاندار جلوی  آن می ایستد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به برخی تخلفات مالی نهادهای اقتصادی استان اشاره و اظهار کرد: سازمانهای متولی رسیدگی به این موارد مشخص هستند و این دستگاه ها به موارد رسیدگی می‌کنند و حتما در خصوص برخی از مباحث رسیدگی هم شده است.

کد خبر 347410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.