مشکلات ارزی دامن گیر نمایشگاه شد/ نیاز ۱۱۲ میلیارد تومانی برای اتمام پروژه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با اشاره به مشکلات ارزی گفت: مشکلات ارزی باعث شد تا علی رغم اطلاع رسانی متعدد، شرکت کنندگان مناقصه به حد نصاب نرسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان امروز (یکشنبه)  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه در اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی موتور محرک اقتصاد محسوب می‌شود. کشورهایی که نمایشگاه‌های خوب چه در داخل و چه در خارج کشور خود برگزار می‌کنند اقتصادهای پویایی دارند.  

وی با بیان اینکه استان اصفهان از صنعتی ترین شهرهای کشور است و در گذشته میدان نقش جهان اولین و بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی جهان بوده و در جهان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است تصریح کرد: نمایشگاه پل شهرستان در شان اصفهان نیست و باید از لحاظ کیفیت با ۱۵ استان بزرگ رقابت کنیم.

یار محمدیان با تاکید بر اینکه از لحاظ کیفیت، نمایشگاه های خوبی برگزار می‌شود اما فضای محدودی در اختیار ماست افزود: فضای نمایشگاهی باید در حد استاندارهای بین المللی باشد تا بتوانیم ارگان‌های  خارجی را در محل نمایشگاه دعوت کنیم، در این صورت نمایشگاه در سطح ملی،  منطقه‌ای و بین المللی یک برند شهری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اتمام پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را در صورتی عملی دانست که سهامداران، مجریان، طراحان و ناظران به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.  

استفاده از سیستم های جدید در نمایشگاه

وی در خصوص پروژه جدید نمایشگاه گفت: در فاز اول سالنی به متراژ ۱۷ هزار متر مربع، یک ساختمان الکتریکال، ساختمان مکانیکال، ساختمان اداری، ساختمان رستوان و سالن همایش پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های این پروژه گفت: در طراحی این پروژ سیستم مکانیکال و سیستم الکتریکال در نظر گرفته شده است.

یارمحمدیان با بیان اینکه فاز یک ساختمان اداری ۹ هزار متر مربع است افزود: در ۹ ماهی که در این فاز فعالیت شد،  سقف‌ها و بتون ریزی تکمیل و قسمت غربی ساختمان اداری شروع خواهد شد. بعد از تکمیل بتون ریزی نازک کاری ساختمان را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سقف و ستون ساختمان الکتریکال و مکانیکال ساخته شده افزود: تا چند روز آینده نماکاری ساختمان شروع خواهد شد، همچنین تا دو ماه آینده  قرارداد سیستم الکتریکی و مکانیکی پروژه هم با پیمانکارها منعقد می‌شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه سالن رجیسترینگ نیمه کاره رها شده بود و ۸.۵ میلیارد تومان بدهی این بخش را تسویه کردیم اضافه کرد: اکنون با شرکتی قرارداد منعقد شده تا این سالن تکمیل شود، لایه اول پروژه حدود یک ماه و تا دو ماه آینده لایه دوم نیز تکمیل خواهد شد.

نیاز ۱۱۲ میلیارد تومانی برای اتمام پروژه

یارمحمدیان با بیان اینکه دیواره‌های بزرگ سالن نمایشگاه از جنس ساندویچ پنل است و تعداد شرکت کنندگان در مناقصه این بخش به خاطر افزایش قیمت دلار به حد نصاب نرسیدند افزود: برای اینکه پروژه با تعطیلی  مواجه نشود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه و ساندویچ پنل‌ها را خریداری کردیم،  امیدواریم بتوانیم تا چهار ماه آینده هم دیواره نمایشگاه را تکمیل کنیم. همچنین در حال حاضر محوطه سازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: پیش بینی هزینه مورد نیاز برای ساخت کل پروژه ۱۵۹ میلیارد تومان است که حدوداً  ۴۷ میلیارد تومان از آن قرارداد منعقد شده و پیمانکارها در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه شهریور ماه سال گذشته در مجمع عمومی ۵۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای شرکت نمایشگاه در نظر گرفته شد گفت: برای تکمیل پروژه ۳۲ میلیار تومان سهم شهرداری و ۱۷ میلیارد تومان هم اتاق بازرگانی و ما بقی را سهامداران باید پرداخت کنند.

یارمحمدیان با بیان اینکه مشکلات فنی و مالی بسیار،  مانع دست از کار کشیدن ما نشده گفت:تمام تلاش خود را انجام می دهیم که این پروژه تکمیل شود تا واحدهای تولید بتوانند تولیدات و صادرات خود را افزایش دهند و شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باشیم.

کد خبر 347278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.