فرصت طلبان نقره داغ شوند

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: فرصت طلبان باید بلافاصله نقره داغ شوند تا دیگر به سمت ایجاد تنش در فضای اقتصادی کشور نروند.

علی نکویی در رابطه با جو سیاسی و روانی حاکم بر جامعه بعد از خروج آمریکا از برجام به خبرنگار ایمنا گفت:  مشکلاتی که در حال حاضر در عرصه اقتصادی ایران ایجاد شده همچون خرید تعداد زیادی سکه توسط یک فرد ۳۱ ساله و نیز ۲۵۰ میلیارد خودروی پراید در ۳ ساعت، نشان دهنده مشکل نقدینگی است که در اختیار مردم است.

وی تصریح کرد: البته این نقدینگی بیشتر در اختیار  بخش خاصی است که پول های فراوانی در دست دارند و منتظر هستند تا در مواقعی همچون خروج ترامپ از برجام، از فرصت فرصت های ایجاد شده  استفاده کنند و سود خود را بالا ببرند.

 رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: راه حل این مشکل در مرحله اول این است که دولت شرایط مناسب و امنی برای سرمایه گذاری ایجاد کند تا کسانی که صاحب سرمایه هستند در کار تولید بروند.

برخورد لاکپشتی با مفاسد اقتصادی دیگر جواب نمی دهد

نکویی خاطر نشان کرد: اما در مرحله بعد، برای برخورد با گروه های سودجو و فرصت طلبی که از موقعیت ها سوءاستفاده می کنند، لازم است قوه قضاییه با قدرت و سرعت عمل کند، به نظر من با روش لاکپشتی و این مقررات و تشکیلات، مشکلی رفع نمی شود و با ادامه این وضعیت، افرادی که پول دارند، سرمایه هایشان هر روز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه رویه جدید قوه قضاییه باعث برخورد سریع تر با افراد طمع کار و سوءاستفاده گر شود، افزود: البته بخشی از مشکلات هم به ساختار غلط اقتصاد ایران بر می گردد که عملکرد بانک مرکزی و کارخانه های خودروسازی هم در قالب آن قابل نقد است.

نکویی در توضیح ضعف ساختار اقتصادی کشور گفت: گاهی برای یک پرونده کوچک مالیاتی حسابرسی ها و سخت گیریهای آنچنانی انجام می شود و یا برای دادن یک وام ناچیز مردم را اذیت می کنند، اما در همین شرایط برخی افراد از حفره هایی استفاده می کنند و میلیارد ها پول مردم را می گیرند؛ این ساختار ها باید اصلاح شود.

وی افزود: همچنین در مورد بها دادن به بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت آنها بحثهای زیادی صورت گرفته، ولی در عمل کار خاصی انجام نشده است.

باید با کارخانه های خودرو سازی برخورد شود

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در زمینه شرکتهای خودروسازی نیز تصریح کرد: اگر فروش خودرو درتناسب با خریداران واقعی باشد، دیگر امکان سوء استفاده خودروسازها از نیاز مردم فراهم نمی شود، به نظر من لازم است با کارخانه های خودرو سازی برخورد شود، چرا که  این ها از این موقعیت ها سوء استفاده می کنند، در حال حاضر شرایط بحرانی است و باید با قدرت برخورد کرد.

نکویی با ذکر خاطره ای از دوران امام گفت: در آن زمان  امام تعزیرات حکومتی را ایجاد کردند که بر اساس آن استانداران اختیار داشتند و با سرعت به پرونده ها رسیدگی می کردند و دیگر آن سیر طولانی قوه قضاییه و روندهای بازپرسی حذف شد، در نتیجه تنها بعد از چند روز اوضاع کنترل شد.

مردم صبوری و مسئولان تلاششان را بیشتر کنند

وی افزود: خاصیت سرمایه داری این است که به دنبال فرصت می گردد و دولت باید فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری را ایجاد کند و فرصت سوءاستفاده را از بین ببرد و هزینه اقدامات سودجویانه را زیاد کند. باید ترتیباتی اتخاذ شود که فرصت طلبان بلافاصله نقره داغ شوند تا دیگر به سمت ایجاد تنش در فضای اقتصادی کشور نروند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: ما در سال های ابتدایی انقلاب با بحران های متعددی روبرو بودیم و قدرت هایی که با انقلاب مخالف بودند همیشه سعی می کردند با همراهی دشمنان داخلی به اسلام ضربه بزنند، خوشبختانه برخی از دشمنان داخلی اصلاح شدند و مردم هم پشتیبان نظام بودند و با هوشیاری عمل کردند.

نکویی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی  هم توصیه ام این است که مردم همانطور که در گذشته عمل کردند، این بحران را نیز با صبر و تحمل پشت سر بگذارند و به فضاهای مجازی تبلیغاتی که به مشکلات کشور دامن می‌زنند توجه نکنند، از طرفی هم مسئولان نظام و دولت باید به وظایفشان بیشتر عمل کنند تا ان شاالله بحران حل شود.

کد خبر 347244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.