کلمبیا با یک گل از حذف به صدرنشینی رسید

تیم ملی کلمبیا با پیروزی حداقلی برابر سنگال به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور پایانی گروه H جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سنگال و کلمبیا در ورزشگاه سامارا به مصاف هم رفتند که در پایان این کلمبیا بود که با نتیجه یک بر صفر به سختی به پیروزی رسید و به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد.

گل‌: یری مینا (دقیقه ۷۴) برای کلمبیا

اخطار: نیانگ (دقیقه ۵۱) از سنگال؛ موجیکا (دقیقه ۴۵) از کلمبیا

سنگال: خدیم ان دیائه، سلیف سانه، کالیدو کولیبالی، لامین گاساما، یوسف سابالی (۷۴- موسا واگو)، چیخو کویاته، ادریسا گانا گوئیه، اسماعیل سار، سادیو مانه، کیتا بالده (۸۰- موسی کوناته) و ام بایه نیانگ (۸۶- دیافرا ساخو)

کلمبیا: داوید اوسپینا، داوینسون سانچس، یری مینا، سانتیاگو آریاس، یوهان موجیکا، ماتیس اوریبه (۸۳- جفرسون لرما)، کارلوس سانچس، خوان کوادرادو، خامس رودریگز (۳۱- لوییس موریل)، خوان کوئینترو و رادامل فالکائو (۸۹- میگوئل بورخا)

گروه‌ H یکی از پیچیده‌ترین گروه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و وضعیت در دو بازی روز پایانی به گونه‌ای بود که به ثمر رسیدن هر گل در چینش تیم‌ها به کلی تغییر ایجاد می‌کرد. کلمبیا که می‌دانست صدرنشینی در این گروه تنها با پیروزی‌ برابر سنگال به دست می‌آید بدون توجه به نتیجه دیدار همزمان به دنبال زدن گل بود تا صعود و یا صدرنشینی خود را قطعی کند.

کلمبیایی ها هرچند در نیمه نخست نتوانستند به گل برسند اما در نیمه دوم پس از اینکه ژاپن در بازی همزمان گل خورد و فشار روانیِ احتمال حذف از تیم آمریکای جنوبی کاسته شد روی یک ضربه کرنر این "یری مینا" بود که در دقیقه ۷۴ روی یک ارسال کرنر با ضربه سر زیبا دروازه سنگال را باز کرد.

با توجه به شکست ژاپن در بازی همزمان این گل باعث صدرنشینی کلمبیا در گروه H می‌شد و آن ها با حفاظت از این گل با ارزش تا پایان بازی موفق به صعود از گروه شدند.

نکته جالب این بازی این بود که قبل از گل کلمبیا، دو تیم از گروه صعود می‌کردند و حتی سنگال به عنوان تیم صدرنشین صعود می‌کرد اما تک گل کلمبیا باعث شد سنگال ۴ امتیازی بماند و با توجه با تساوی در ژاپن در امتیاز، تفاضل گل، گل زده و بازی رو در رو، به دلیل کارت زردهای بیشتر در رده سوم قرار بگیرد و حذف شود.

بدین ترتیب کلمبیا در مرحله بعد باید به مصاف تیم دوم گروه G برود که ممکن است بلژیک یا انگلیس باشد.

کد خبر 347081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.