کنترل تلاطم قیمت در بازار موبایل

اردستان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل برخی سودجویی ها در بازار موبایل قیمت‌ها افزایش و توان خرید مردم کاهش یافته که با پیگیری های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده بازار به تعادل برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، محمد جواد آذری جهرمی امروز(چهارشنبه) در نشست با جوانان اردستانی با بیان اینکه استان اصفهان از جمله استان های کشور است که سعی کرده از تمامی ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند،  اظهار کرد: در مرکز تماس اردستان که امروز به بهره برداری رسید ۷۵ نفر مشغول به‌کار شدند.

وی با اشاره به گلایه های موجود در خصوص گرانی در بازار موبایل افزود: برای تنظیم بازار موبایل در گام اول سامانه‌ای فراهم شده تا مردم بدانند کدام شرکت گوشی را وارد کرده از سوی دیگر این سامانه مشخص خواهد کرد واردات گوشی خریداری شده با ارز دولتی یا آزاد انجام گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیگیری قضایی پرونده کسانی که ارز را با نرخ دولتی دریافت و با نرخ آزاد ارایه کرده‌اند، گفت: برای برخورد با این افراد سودجو کارگروهی تشکیل و با مکاتبه با سازمان تعزیرات و حمایت از مصرف کننده، بازرسی لازم انجام شده و در برخورد با این افراد کوتاهی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل برخی سودجویی ها در بازار موبایل قیمت‌ها افزایش و توان خرید مردم کاهش یافته است که با پیگیری های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده بازار به تعادل برسد.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروز بالغ بر هزار و ۲۶۴ شهر به پهنای باند موبایل وصل شده اند، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در پهنای باند مشترکان موبایل، از کشورهای منطقه پیشی می‌گیریم.

وی با بیان اینکه امروز ارزش انسان ها در کشور به جای بچه پولدار  باید به بچه پول ساز تبدیل شود، تصریح کرد: موضوعاتی که در کشور رخ داده بسیار تلخ است، اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و در مدیریت ها تغییر ایجاد شود.


 

کد خبر 347008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.