شهردار اصفهان از پژوهشکده رویان بازدید کرد

شهردار اصفهان گفت: امروزه نباید کاری را از صفر شروع کرد بلکه باید هر کسی به علوم اثبات شده ذره‌ای بیفزاید زیرا کمک به علم کمک به بشریت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در این بازدید از مرکز پژوهشگاه رویان در اصفهان اظهار کرد: سرعت رشد علم و تکنولوژی به قدری زیاد است که اگر لحظه‌ای از آن غفلت کنیم از قافله عقب می‌افتیم. در گذشته تحقق یک ایده، حدود ۱۰۰ سال زمان می‌برد اما در حال حاضر ایده ها با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و اگر دیر بجنبیم از بسیاری از مسائل روز دنیا عقب خواهیم افتاد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رویان یکی از مراکز معتبر علمی کشور است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان آمادگی هرگونه همکاری با پژوهشکده رویان از لحاظ زیرساختی را دارد و می‌توانیم این امکان را در اختیار پژوهشکده قرار دهیم تا توانمندی خود را که تلفیقی از علم و هنر است به شهروندان معرفی کنند.

نوروزی با بیان اینکه امروزه نباید کاری را از صفر شروع کرد بلکه باید هر کسی به علوم اثبات شده ذره‌ای بیفزاید، افزود: کمک به علم کمک به بشریت است و هر گامی که در پژوهشکده رویان برداشته شود می‌تواند عده‌ای را به زندگی امیدوار کند و انسانی را نجات دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در اختیار گذاشتن دانسته‌های علمی پژوهشکده رویان به مردم، به نوعی تزریق امید است، گفت: امیدواریم جامعه قدر همه کسانی که در زمینه علم تلاش می‌کنند را بداند.

سرمایه رویان نیروی انسانی است

هم چنین عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان در این بازدید با اشاره به اینکه سرمایه پژوهشکده رویان اصفهان نیروی انسانی آن است، اظهار کرد: این مجموعه درصدی از بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند و تاکنون توانسته در جبهه‌های کاری مختلف کارهای موثر و بزرگی انجام دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ به‌دست آمده در پژوهشکده رویان اصفهان تصریح کرد: استان‌های مختلف با مشاهده فعالیت‌های موثر پژوهشکده رویان اصفهان، تمایل به راه‌اندازی چنین پژوهشکده ای در استان خود دارند. رویان، نمونه ای از  تولید و  استفاده از دانش است.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به گستردگی ارائه خدمات درمانی در زمینه ناباروری گفت: تحقیقات در خصوص پیوند استخوان همزمان با فعالیت در زمینه ناباروری انجام شد و امروز در بیشتر استان های کشور شاهد فعالیت مراکز ناباروری هستیم.

کد خبر 346990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.