۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
برجام سرجایش است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام سر جایش هست و محکم است؛ باید ببینیم اروپایی ها چقدر آمادگی دارند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف در حاشیه مراسم روز جهانی آفریقا در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برجام اظهار کرد: گفت وگوهای خوبی با کشورهای اروپایی داشتیم و باید ببینیم این گفت وگوها تا چه حد به اقدام می رسد.

ظریف همچنین درباره روز جهانی آفریقا گفت: امروز آفریقا آزاد است و استقلال دارد و تمام تلاش آفریقایی ها این است که از یک طرف توسعه نیافتگی که نتیجه سیاست های استعماری و میراث استعمار هست را بتوانند درمان کنند و از طرف دیگر جنگ ها و اختلافات داخلی که آن هم تا حد قابل توجهی از نتایج دوران استعمار است از طریق همکاری و هماهنگی بین خودشان درمان کنند.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بیشترین توجه را به آفریقا داشته و امروز هم خوشحال هستیم که روابط بسیار خوبی را با کشورهای آفریقایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: روابط ما با آفریقا که براساس منافع مشترک از یک سو و دیدگاه های مشترک نسبت به توسعه و مقابله با استعمار است انشاالله بتواند به نفع مردم ایران و آفریقا ادامه پیدا کند و هر روز تقویت شود.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش شرکتهای شرکتهای کوچک و متوسط در حفظ منافع ایران از برجام گفت: این شرکتها می توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند. البته تعهدکشورهای اروپایی و سایر اعضای برجام این است که شرایطی را فراهم کنند که رفتن آمریکا مانع تحقق خواستهای ایران از برجام و آنچه حقوق ایران از برجام است، نشود.

وی ادامه داد: آنچه در اتاق بازرگانی به آن اشاره کردم استفاده از همه امکانات برای پیشبرد صنعت و اقتصاد کشور بود و در این زمینه هم شرکتهای کوچک و متوسط در ایران و هم این شرکتها در اروپا می توانند بدون مزاحمت آمریکا کار را به پیش ببرند.

منبع:ایرنا

کد خبر 346910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.